معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در برنامه ششم توسعه، برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای یک هزار و ۶۰۰ روستای استان تدوین و اجرا می‌شود.

برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای یک هزار و ۶۰۰ روستای استان تدوین و اجرا می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سید جواد حسینی در جلسه مطالعات تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی مبتنی بر توسعه مشارکتی افزود:دولت این طرح را در راستای تحقق سیاست‌های کلی برنامه و اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی و ارتقا منزلت اجتماعی روستائیان و نقش روستا‌ها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت این برنامه را تدوین کرده است.


وی گفت: در این راستا قرار است هر سال ۵ هزار روستا با توجه به استعداد‌ها و ظرفیت‌های بومی و محیطی و قابلیت‌های محلی و اقتصادی منطقه با مشارکت نیرو‌های محلی و استفاده از تسهیلات بانکی و حمایت‌های دولتی و سرمایه گذاری خصوصی این برنامه اجرایی شود که سهم ما از این تعداد در سال ۳۳۰ روستا است که در کل برنامه به حدود ۱۶۵۰ مورد می‌رسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: کارگروه آمایش استان برای سال جاری ۴۴۰ روستا را برای اجرای این طرح در دستور کار خود قرار  داده است.

حسینی گفت: تلاش ما بر آن است که بیش از سهمیه تعیین شده با استفاده از همان اعتبارات تعیین شده باتوجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق این برنامه برای تقویت اقتصاد روستایی اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالعات در تدوین این برنامه‌ها در هر شهرستان باید در سریعترین زمان ممکن و به شکل دقیقی بر مبنای مطالعات فرادستی انجام شود افزود: در این میان موضوع تفویض اختیار به فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورایاران هم مغفول مانده که باید پیگیری شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی همه بخش‌ها و دستگاه‌ها با مجری طرح گفت: شورای مربوطه ظرف یک هفته برای هماهنگی‌های لازم در شهرستان‌های استان تشکیل شود و تا انتهای سال حداقل سه جلسه برگزار نمایند.

حسینی افزود: فرمانداران هم برای کمک و تسهیل در تدوین و اجرای برنامه، معاون خود را بعنوان رابط دایمی این طرح معرفی نمایند.

وی تصریح کرد: سهم خراسان رضوی از اعتبارات توسعه روستایی و صندوق توسعه ملی در این زمینه ۵.۹ درصد منابع کشور و از تعداد کل روستا‌ها هم ۹ درصد می‌باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر هماهنگی و نهایت همکاری دستگاه‌ها با مجری طرح افزود: باید تلاش شود به بهترین نحو و تقاضا محور در استان انجام شود و در این میان دهیاران و شورا‌ها تسهیل گران امر بوده و نقش پررنگی باید در این امر داشته باشند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری جلسه مطالعات تدوین برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی مبتنی بر توسعه مشارکتی

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.