رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اقدام موثربرای پیشگیری از بیماری سالک وکنترل سالک نیازمند هماهنگی است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در همایش استانی پیشگیری و درمان بیماری سالک به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: اقدام موثر و دراز مدت برای پیشگیری و کنترل بیماری سالک در استان فارس نیازمند اقدامات یکپارچه و هماهنگ است که می‌بایست تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی فارس به صورت هماهنگ کار کنند.

وی با بیان اینکه کنترل سالک بسیار پیچیده است، افزود: کاهش بیماران مبتلا به سالک به صورت مقطعی، کافی نیست و باید به این یقین رسید که این روند کاهش به صورت پیوسته ادامه پیدا کند.

گویا تغییرات آب و هوا و عوامل محیطی را یکی از مهمترین عوامل گسترش سالک دانست و تصریح کرد: اقداماتی مانند تغییرات الگوی کشت و ایجاد ساختار‌هایی مانند سد بدون مطالعه می‌توانند باعث شیوع سالک در مناطق پاک شود.

وی همکاری درون بخشی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس و برون بخشی با سازمان‌های دیگر را برای کنترل سالک ضروری دانست و بر آموزش عامه مردم به خصوص دانش آموزان برای پیشگیری از سالک تاکید کرد.

علی اصغر خالقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز در این همایش ادامه داد: انجام اقدامات اجرایی برای کنترل جوندگان، توزیع دافع حشرات در بین مردم مناطق هدف و ارایه آموزش‌های لازم از جمله آموزش چهره به چهره و آموزش در مدارس باعث شده که شهرستان فسا در مهار بیماری سالک موفق شود به گونه‌ای که آماریک هزارو ۱۰۰ نفر در سال ۸۶ مبتلا به سالک به ۶۰ نفر در امسال رسیده است.
انتهای پیام /ت

انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از بیماری سالک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.