عضو شورای مرکزی جمنا گفت: زندگی اشرافی مسئولان را از رنج مردم دور می‌کند و به فکر منافع فردی، حزبی و گروهی می‌شوند.

سبک زندگی اشرافی مسئولان را از رنج مردم دور می کندسید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب و دبیرکل کانون دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در واکنش به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه شأن نمایندگان بالاتر از آن است که بخواهند در خانه‌ای با اجاره بهای کمتر از 5 الی 6 میلیون تومان زندگی کنند اظهار کرد: یکی از افتخارات نظام اسلامی از ابتدا تاکنون این بوده است که مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران از اشراف و ثروتمندان نباشند.

وی افزود: امثال شهید رجایی ها برای مردم به عنوان کارگزارانی هم تراز با موازین انقلاب اسلامی تلقی می‌شوند و امام خمینی(ره) نیز بارها هشدار داده‌اند که اگر در دولت و مجلس سرمایه‌داران حضور پیدا کنند، کشور آسیب خواهد دید.

حسینی تصریح کرد: متأسفانه در مواردی شاهد هستیم افراد با شیوه های مختلف در برخی مناصب قرار گرفته اند و روحیه اشرافی‌گری خود را به نمایش بگذارند که این مسئله باعث بی اعتمادی مردم به مسئولان خواهد شد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بیان کرد: در نهایت زندگی اشرافی مسئولان را از رنج مردم دور می کند و به جای اندیشیدن به مصالح مردم و نظام به فکر منافع فردی، خانوادگی، حزبی و گروهی می شوند.

وی ادامه داد: طرح چنین مباحثی مورد قبول نبوده و رسانه ها موظفند که نسبت به مسائل این چنینی واکنش نشان دهند چرا که نباید عده‌ای خود را از ما بهتر تلقی کنند و شئونات کذایی برای خود قائل باشند.

حسینی تاکید کرد: هر فردی باید از امکاناتی برخوردار باشد اما در شرایطی که کشور با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند نباید مسئولان و دولتمردان امتیاز خاصی برای خود در نظر بگیرند اما متأسفانه بروز چنین روحیه‌ای باعث شده که در سال‌های اخیر هزینه‌های جاری دولت به 2 الی 3 برابر افزایش پیدا کند و چنین هزینه هایی در دولت باعث خواهد شد برنامه ها و فعالیت های عمرانی دولت به تأخیر بیفتد.

دبیر کل کانون دانشگاهیان اذعان کرد: ادامه رفتار اشرافی‌گری به تدریج سبب خواهد شد که بودجه‌ای برای کشور باقی نماند که به عمران و آبادانی اختصاص پیدا کند و وضعیت رکود و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد به دلیل آن است که درآمدهای عمومی کشور عمدتا صرف هزینه‌های جاری و روزمره می شود.

وی گفت: برای تغییر جهت این معادله در کشورمان باید روحیه صرفه جویی در میان مسئولان رواج پیدا کند و اگر کسانی چنین روحیه ای ندارند، کسی مجبورشان نکرده که مسئولیتی داشته باشند و می‌توانند به دنبال تجارت و کسب و کار بروند.

حسینی ادامه داد: اگر شخصی می خواهد در چارچوب نظام اسلامی خدمت کند باید از روحیه زیاده‌خواهی فاصله بگیرد و باعث نشود که فاصله طبقاتی در کشور افزایش یابد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به منابع مالی اختصاص یافته به احزاب در بودجه سال ۹۷ خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی که تشکل‌ها در دوران انتخابات به فعالیت می‌پردازند و قادر به توسعه اقدامات تشکیلاتی خود در سطح کشور و در دیگر ایام سال نیستند کمبود منابع مالی است، اختصاص بودجه سالانه برای احزاب در اصل خوب است و ممکن است باعث شود که جریان‌های سیاسی نخواهند به فعالیت‌های تجاری بپردازند.

وی در پایان تاکید کرد: همانطور که در بحث یارانه مطبوعات و رسانه‌ها شاهد بودیم، یارانه بسیاری از رسانه های منتقد دولت حذف شد و یا مقدار اندکی به آنان اختصاص یافت به همین دلیل این نگرانی وجود دارد که مبلغ در نظر گرفته شده به سوی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب روان شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار