رئیس ثبت احوال بیله‌سوار از صدور 23 هزار فقره کارت ملی هوشمند در شهرستان بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیامک موسی‌پور، رئیس ثبت احوال بیله‌سوار گفت: از آغاز طرح کارت ملی هوشمند تاکنون 23هزار فقره کارت ملی هوشمند در شهرستان بیله‌سوار صادر شده است که حدود60درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: تاکنون حدود 30هزار فقره شناسنامه مکانیزه نیز در شهرستان صادر شده است که بالای 50درصد جمعیت شهرستان را  تشکیل می‌دهد.

رئیس ثبت احوال بیله‌سوار با اشاره به اینکه درسال 97 صدور کارت ملی هوشمند مشمول قانون جدید و کاربردی خواهد شد عنوان کرد: انتظارمی‌رود شهروندان بیله‌سوار تا قبل از پایان سال نسبت به اخذ کارت ملی هوشمند صادرشده خود در دفاتر پیشخوان و اداره پست اقدام نمایند.

موسی‌پور گفت:صدور کارت ملی هوشمند پس از انجام ثبت‌نام در مدت 15 الی 20 روز  صادر می‌شود و افرادی که 20روزقبل متقاضی کارت هوشمند بوده‌‌اند هم اکنون کارت آنها آماده در دفاتر پست، دفاتر پیشخوان و یا ثبت احوال شهرستان است.

‌ وی به ثبت به موقع طلاق، ازدواج، ولادت و فوت در شهرستان اشاره کرد و تصریح کرد: 100درصد وقایع حیاتی در شهرستان بیله‌سوار به موقع ثبت شده است ثبت احوال شهرستان بیله‌سوار جزء شهرستان‌های برتر و نمونه استان بوده است که در این راستا ادارات شهرستان همکاری مناسبی با ثبت احوال شهرستان دارند.

وی ‏ضمن اشاره به نقش و جایگاه ثبت احوال در تولید و انتشار آمارهای حیاتی از مردم خواست: با مراجعه به ادارات ثبت احوال در مهلت مقرر قانونی، برای ولادت 15 روز از تاریخ تولد و برای فوت تا 10 روز از تاریخ وقوع فوت، نسبت به ثبت وقایع خود اقدام نموده در غیر اینصورت و مراجعه در خارج از مهلت‌های مقرر قانونی براساس تعرفه‌های اعلامی باید هزینه مربوط را پرداخت کنند.

انتهای پیام/ح

60درصد جمعیت شهرستان بیله‌سوار کارت ملی هوشمند دریافت کردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.