آغاز عملیات ساخت 10 مدرسه عشایری خیر ساز در ریگان

رییس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان از آغاز عملیات ساخت 10 مدرسه عشایری خیر ساز، در منطقه کوه شاه شهرستان ریگان به صورت ساندویچ پانل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،منوچهر امیرتیموری، رییس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان افزود: هم اکنون عملیات ساخت این 10 واحد آموزشی آغاز شده و مقرر شده تا پایان بهمن جاری نیز مورد بهره بهرداری قرار گیرند.


وی گفت: سازه ساندویچ پانل و یا پنل کمپوزیت آلومینیوم از ترکیبات سبک و مرکبی تشکیل شده است که از دو طرف به دو لایه محدود شده و در میان آن، یک لایه عایق نرم و انعطاف پذیر قرار گرفته است.


امیرتیموری اظهار داشت: ساندویچ پانل از موادی مانند پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه تولید می شود و مقاومت زیاد در برابر زلزله، نصب و اجرای سریع و آسان، قابل شستشو بودن و نیز عمر نسبتا زیاد و قابلیت انتقال، از ویژگیهای مهم این نوع سازه می باشد.


وی یادآور شد: این 10 واحد آموزشی علاوه بر کلاس درس دارای سرویش بهداشتی، حمام و خانه معلم نیز می باشند.


امیرتیموری با بیان اینکه اعتبار ساخت و نصب این واحد های آموزشی بالغ بر 2 میلیارد ریال پیش بینی شده است، افزود: این خیر علاوه بر شروع ساخت این مدارس، متعهد شد به زودی عملیات ساخت یک مدرسه سه کلاسه عشایری را نیز در هدایت آباد ده رضا ریگان آغاز کند.


وی تصریح کرد: این خیر نیکو کار تاکنون علاوه بر ساخت یک مدرسه شش کلاسه عشایری در شهرستان ریگان، تعداد زیادی نوشت افزار، کیف، کفش، لوازم بهداشتی، وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز به دانش آموزان اهدا کرده است و در جدیدترین اقدام، همه هزینه های غذایی دو مدرسه شبانه روزی عشایری حضرت مریم (س) و پیامبر اعظم (ص) شهرستان ریگان را نیز به عهده گرفته است.
انتهای پیام/ی

ایجاد خانه معلم در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار