وزیر امور داخله افغانستان حاکمیت قانون در این کشور را ضعیف خواند و گفت: شهروندان از حقوق برابر برخوردار نیستند.

حاکمیت قانون در افغانستان ضعیف شده استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ویس احمد برمک»، وزیر امور داخله افغانستان حاکمیت قانون در این کشور را ضعیف خواند و گفت: شهروندان از حقوق برابر برخوردار نیستند.

وی در مراسم رونمایی یک کتاب که به صورت مشترک توسط این وزارتخانه و سازمان ملل برای افزایش توانایی‌های افسران پولیس تدوین شده است تاکید کرد: حاکمیت قانون در افغانستان ضعیف شده و شهروندان از حقوق برابر برخوردار نیستند.

وزیر امور داخله افغانستان اعتراف کرد که افسران پولیس در وظیفه‌هایشان مسئولانه عمل نمی‌کنند و جایگاهشان در میان مردم را از دست داده‌اند.

«ناپلیون ناوارو»، معاون ارشد سازمان ملل متحد نیز در این مراسم اظهار داشت که سازمان ملل تنها نقش کمک کننده در آوردن تحول را بر دوش دارداما تغییر وضعیت کنونی٬ به دست شهروندان افغانستان است.

وی عنوان کرد: تنها مردم می‌توانند باعث تحول در کشورشان شوند؛ تنها افغان‌ها می‌توانند افغانستان را متحول کنند. نقش سازمان ملل این است که آنان را در روند تحول کمک کند و در این راستا با نهادهایی که این کار را ممکن می کند همکاری نماید.

بر اساس آمار، نظام آموزش در وزارت امور داخله با چالش‌هایی چون دسترسی نداشتن به منابع در زمان مناسب، مقرر‌ی‌های همراه با فشارهای سیاسی، استادانی که واجد شرایط نیستند و دسترسی کمتر به نصاب آموزش جهانی رو به رو است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار