رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان گفت: تروریسمی که در قدس است با تروریستی که در افغانستان وجود دارد از یک مصدر انجام می شود و اتاق فکرشان یکی است.

اتاق فکر تروریسم موجود در افغانستان و فلسطین یکی استمولوی «حبیب الله حسام»، رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تروریسمی که در قدس است با تروریستی که در افغانستان وجود دارد از یک مصدر انجام می شود و اتاق فکرشان یکی است.

وی در خصوص واکنش های منفی جهانیان به ترامپ درباره قدس اظهار داشت: شسکت و رسوایی ترامپ و دستگاه سیاسی آمریکا به عوامل مختلف بر می گردد؛ عامل اول شکست مفتضحانه ای است که در خاورمیانه داشتند؛ آمریکا با طرح های نفاق انگیز و تمدن سوز به واسطه اختلاف افکنی های فرقه ای و زبانی می خواست مسلمانان با هم بجنگد اما این طرح در نهایت ناکام ماند.

رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان افزود: ثابت شدن چهره ظالمانه آمریکا در قضیه قدس دومین عامل شکست ترامپ بود؛  قدس بخشی از ایمان مسلمانان و از شعائر اسلامی ماست؛ مسلمانان در سرتاسر دنیا بدون تفکیک رنگ و زبان و مذهب از قدس شریف حمایت کردند؛ از سوی دیگر خوشبختانه تمام کشورهایی که در سال های گذشته که با آمریکا و رژیم اسرائیل همراه بودند نیز علیه طرح ترامپ درباره قدس رای دادند.

مولوی «حبیب الله حسام» تاکید کرد: معلوم است که چهره دیکتاتور منش و ظالمانه و استبدادی آمریکا به تمام  کشورهای دنیا ثابت شده است؛ تمام کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده اند که از آمریکا چیزی جز غارت اموال دیگر کشورها بر نمی آید لذا تصمیم گرفتد که در مقابل این کشور ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد: برپایی تظاهرات های مختلف حتی از سوی غیر مسلمانان در برابر اقدام ترامپ و نیز اتفاقی که در مجمع عمومی سازمان ملل رخ داد همه بیانگر آن است که آمریکا و دستگاه سیاسی این کشور اکنون هیچ حامی ندارد.

مولوی حسام با بیان اینکه آمریکا صادر کننده تروریسم در افغانستان است عنوان کرد: تروریسمی که در قدس است با تروریستی که در افغانستان وجود دارد از یک مصدر انجام می شود و اتاق فکرشان یکی است.

رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان عدم اتحاد مسلمانان را عامل اساسی وضعیت کنونی قدس عنوان کرد و گفت: نبود انسجام میان کشورهای اسلامی و وابستگی برخی از آنها به استعمار و صهیونیست ها باعث شد که مسلمانان نتوانند در دهه های اخیر به یک تصمیم متحدانه درباره قدس برسند تا به آزادی مسجد الاقصی و  منجر شود.

وی تاکید کرد: اگر مسلمانان با اتحاد در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار بگیرند پیروزی بسیار نزدیک خواهد بود.

مولوی «حبیب الله حسام»، رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در پایان این گفتگو تاکید کرد: مردم افغانستان یک ملت مجاهد است که در برابر بزرگ ترین قدرت های دنیا رزمیدند. هم درس آزادگی را آموختند و هم ایثارگری و فداکاری را می شناسند و از طرفی حب قدس شریف نیز در دلهای آنها است. مردم افغانستان از هر فرصتی که برای دفاع از مسجدالاقصی مسیر شود استفاده می کنند زیرا ما یک پیکر و یک درد و یک باور داریم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: حبیب الله حسام ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۳ دی ۱۳۹۶
اتاق فکر! چه باحال