استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار ساماندهی ورودی و خروجی تمامی شهر‌های استان و به ویژه مراکز شهرستان‌های ۹ گانه شد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در اولین سفر کاری خود به اردل و در نشست شورای اداری و برنامه ریزی این شهرستان تاکید کرد: برای طراحی و ساماندهی مناسب ورودی و خروجی تمامی شهر‌ها و به ویژه مراکز شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، هزینه لازم از اعتبارات راه و شهرسازی اختصاص داده شود.

وی با بیان ضرورت مقایسه و مشخص شدن جایگاه چهارمحال و بختیاری نسبت به میانگین کشوری در شاخص‌ها و بخش‌های مختلف توسعه‌ای و تلاش برای ارتقای آن بویژه در موارد پایین‌تر افزود: این موضوع باید مورد توجه جدی مسئولان و مدیران استان باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین گفت: تقویت شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان اردل در زمینه‌های پایین‌تر از میانگین استان، ضروری است.

عباسی اظهار داشت: استفاده بهینه از مزیت‌های شهرستان اردل در بخش‌های آب، کشاورزی و گردشگری باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: نبود نمایندگی برخی دستگاه‌های اجرایی در اردل، زیبنده این شهرستان نیست و باید برای رفع این مشکل اقدام شود.

عباسی تأکید کرد: وزارت نفت باید خسارت‌های ناشی از نشت نفت به زمین‌های کشاورزی، منابع آب و شیلات‌های منطقه سرخون و همچنین عبور لوله‌های نفت و گاز در شهرستان اردل را به طور کامل برآورد و پرداخت کند.

وی افزود: برای تسریع در رسیدن به توسعه متوازن باید رفع تبعیض‌های موجود و توجه عادلانه به تمامی نقاط چهارمحال و بختیاری در دستور کار مسئولان مربوطه باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هیچ عاملی نباید باعث فراموشی نسبت به جلب رضایتمندی عمومی در حوزه‌های مختلف شود.

وی یادآور شد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی بایستی برای استفاده از توان بالای بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف و ارتقای کمی و کیفی ارتباط با مردم تلاش بیشتری کنند.

عباسی همچنین خواستار پیگیری مصوبات سفر‌های شهرستانی و مشخص کردن میزان پیشرفت فیزیکی آن‌ها در گزارش‎دهی شفاف به مردم از سوی مسئولان محلی شد.

گفتنی است: حضور در گلزار شهدای شهر اردل با اهدای گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، سرکشی و بررسی روند اجرای برخی طرح‌های عمرانی از جمله جاده گرمیرزه به دوپلان، طرح تأمین و انتقال آب بخش کشاورزی روستای ده‌کهنه، و طرح تأمین و انتقال آب چشمه خضر برای مصرف شُرب پنج روستای شیخ محمود، ده‌کهنه، هفت پیران، سر چاه و دوازده امام، و نشست با فعالان سیاسی، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار چهارمحال و بختیاری به همراه نماینده مردم شریف شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، به شهرستان اردل بود.

اردل با ۷۰ هزار نفر جمعیت، از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر اردل) در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ش 

اولین سفر کاری استاندار چهارمحال و بختیاری به اردل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.