استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار پیگیری تبدیل این استان به قطب گردشگری کشور شد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نخستین سفر رسمی خود به شهرستان لردگان، از دستگاه‌های اجرایی مربوطه خواست تأکید رئیس جمهور برای تبدیل این استان به قطب گردشگری کشور را پیگیری کنند.

وی گفت: تبدیل چهارمحال و بختیاری به قطب گردشگری کشور از مهم‌ترین مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت است که باید اجرایی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تهیه طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری برای تصویب در هیئت دولت باید در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گیرد.

عباسی اضافه کرد: مجموع اعتبارات عمرانی امسال چهارمحال و بختیاری ۶ هزار میلیارد ریال و هزینه جاری دولتی در استان بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال است، بنابراین جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف ضرورت دارد.

وی در ادامه با بیان بررسی مشکلات لردگان در مدت بیش از ۱۲ ساعت در این سفر و ارائه راهکار و تصمیم لازم برای رفع برخی از آنان اظهار داشت: تأمین آب آشامیدنی، آب و فاضلاب، آب کشاورزی، بهره برداری از پتروشیمی، توسعه گردشگری، احداث باغات، ارتقای کشاورزی، بهبود جاده‌های ارتباطی و تکمیل مصلای نماز جمعه از مهم‌ترین مشکلات و کمبود‌های این شهرستان است.

عباسی تأکید کرد: طرح‌های حوزه بهداشت و درمان و گردشگری در شهرستان لردگان هم باید در بودجه سال ۱۳۹۷ مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: حذف نقاط حادثه خیز و احداث آزاد راه لردگان – دهدز جزء برنامه‌های اولویت دار مسئولان چهارمحال و بختیاری برای تسریع در روند توسعه‌ای شهرستان لردگان است.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تأمین آب آشامیدنی مردم به ویژه در بخش‌های فلارد و خانمیرزا از خواسته‌های مهم مردم محسوب می‌شود.

محمد خالدی افزود: تأمین آب مورد نیاز طرح‌های کشاورزی مانند فلارد یک و ۲ نیز باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: افزایش اعتبارات عمرانی شهرستان لردگان به ویژه در فصل راهسازی هم از دیگر خواسته‌های مردم این شهرستان است.

خالدی با اشاره به صدور مجوز‌های قانونی احداث آزاد راه لردگان – ایذه گفت: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیازمند جذب سرمایه گذار است و فراخوان و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، روند اجرایی و بهره برداری از آن را سرعت می‌بخشد.

وی همچنین تأکید کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان به ویژه در بخش خانمیرزا به ارتقا و تخصیص اعتبارات بیشتر نیاز دارد.

به گفته خالدی؛ ارتقای سیاسی بخش خانمیرزا به شهرستان نیز از دیگر مسائلی است که طی چند سال گذشته از سوی مردم و مسئولان در حال پیگیری می‌باشد.

ادای احترام به مقام والای شهیدان، دیدار با امام جمعه، نشست مشورتی با بخشداران، نشست با احزاب سیاسی، بازدید از طرح پتروشیمی و شرکت در شورای اداری به میزبانی بخش فلارد از برنامه‌های سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان لردگان بود.

لردگان با بیش از ۱۹۰ هزار نفر جمعیت، از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ش

سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان لردگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار