دومین راوی تاریخ کهن مادستان سر از خاک برداشت:

کشف دومین تدفین در کاوش های باستانی مادستان

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان همدان از کشف دومین تدفین از کاوش‌های باستان‌شناسی میدان امام خمینی خبر داد.

کشف دومین تدفین از کاوش‌های باستان‌شناسی میدان امامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد:کارشناسان باستان‌شناس این اداره‌کل در ضلع شمالی ترانشه کاوش میدان امام خمینی و در انتهایی‌ترین منطقه گودبرداری شده، تدفین دیگری بدست آورده‌اند.

وی افزود: بر اساس شواهد بدست آمده این تدفین به شکل چمباتمه‌ای بوده و جهت آن به سمت جنوب می‌باشد.

مالمیر با ابراز تاسف از تخریب بخشی از نیم‌تنه بالایی این تدفین بیان کرد: این تدفین با یک چاله دوران معاصر افزود بر اساس مطالعات اولیه باستان‌شناسان این تدفین احتمالا مربوط به دوران تاریخی است که در فاصله کمی از تابوت‌های سفالی دوران اشکانی دفن شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان همدان خاطرنشان کرد: که تا کنون در کنار تدفین مورد نظر هیچ‌گونه اشیاء و هدایای تدفینی بدست نیامده است.

حالا باید دید با ادامه کاوش های باستان شناسی در میدان امام خمینی (ره) و کشف دومین تدفین، این راویان دوران باستان زبان گویای تاریخ کهن این دیار هستند.

انتهای پیام/ د.ا

 کشف دومین تدفین از کاوش‌های باستان‌شناسی میدان امام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.