بیست و چهار نماینده جمهوری‌خواه آمریکا ایران را به دست‌کم هشت مورد نقض بر‌جام متهم کردند.

در نامه‌ای به دولت ترامپ24 نماینده جمهوری‌خواه آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کردندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون ۹ بار پایبندی ایران به برجام را به صراحت تایید کرده است.«لی زلدین» عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا به همراه ۲۳ نماینده دیگر کنگره در نامه‌ای خطاب به «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، «جیمز متیس» وزیر دفاع و «مایک پومپئو» رئیس سازمان سیا مدعی شدند که  دست‌کم هشت تخلف ایران در برجام مشهود است و از این سه مقام خواستند نظر خود را درباره این موارد اعلام کنند.

 در بخشی از این نامه آمده است: «به دنبال اجرای برجام از تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۱۰۶، رژیم ایران نه تنها "روح" توافق بلکه "متن" آن را در موارد متعددی نقض کرده است. به طوری‌که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در فوریه و نوامبر ۲۰۱۶ به دو مورد از تخلف‌های ایران اذعان کرده است.»

این نمایندگان ایران را به تولید بیش از حد مجاز سانتریفیوژ‌های پیشرفته و تلاش برای خرید فیبر کربن متهم کرده و ضمنا مدعی شده‌اند مخالفت ایران با بازرسی از مراکز نظامی، نقض توافق هسته‌ای است.  

در خاتمه این نامه آمده است: «این نامه را نوشته‌ایم تا ببینیم که آیا سازمان‌ها و ادارات زیرمجموعه شما اطلاعاتی در اختیار دارند که این نقض‌ها را تائید کند، یا نه. از شما می‌خواهیم هرگونه اطلاعات مشابه یا هر طرحی که دولت برای پاسخ به موارد نقض دارد، به ما ارائه کنید.»

گفتنی است؛ «جفری فلتمن» معاون آمریکایی دبیرکل سازمان ملل هفته گذشته در ابتدای جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره توافق هسته‌ای، با اشاره به گزارش‌های آژانس بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تائید کرد و گفت: آژانس تنها مرجع تشخیص پایبندی ایران به این توافق است.

انتهای پیام/

۲۴ نماینده جمهوری‌خواه آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۳ دی ۱۳۹۶
آمریکا را نباید جدی گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۳ دی ۱۳۹۶
همتون کل هم بريد به جهنم يانکيهاي جنایتکار مرگ بر آمريکا. مرگ بر اسرائيل
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۰۰ ۰۳ دی ۱۳۹۶
لعنت خدابرذات پلیدشان که دائم درحال توطئه برای کشورهای مستقل ومسلمانان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۰۳ دی ۱۳۹۶
چرا شما نمی میرید؟
آخرین اخبار