گروه‌های داوطلب در اردو های جهادی با اعزام به مناطق محروم خدمات مختلفی را به اهالی آن مناطق ارائه می‌دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اردوهای جهادی با هدف کمک به مناطق محروم و آسیب دیده و با حضور عده بسیاری از جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود که هر ساله جوانان اصفهانی با عضویت داوطلبانه در این اردوها اشتیاق خود را در یاری رساندن به محرومان نشان می دهند .

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان در ارتباط با برگزاری اردوهای جهادسازندگی اظهار کرد : تا پایان امسال تعداد افراد شرکت کننده در اردوهای جهادی به 7 هزار نفر خواهد رسید که دو سوم این جمعیت را آقایان و یک سوم مابقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

سرهنگ احسان‌الله رضاپور با بیان اینکه این افراد در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند،گفت : این اردوها به صورت یک روزه، 3 روزه و یک هفته‌ای برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر شرکت کنندگان این اردو اصفهانی هستند، افزود : اولویت برگزاری این اردوها مناطق محروم در استان اصفهان و همچنین سایر استان‌های دیگر است. در حال حاضر 500 نقطه درون استانی و برون استانی زیر پوشش این اردوها قرار دارد.

رییس بسیج سازندگی در  ادامه  با اظهار اینکه شرکت کنندگان اردوهای جهادی به صورت داوطلبانه خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت : بچه‌های مساجد، محلات و دانشجویان، افراد شرکت کننده در اردوهای جهادی را تشکیل می‌دهند که به صورت کاملأ داوطلبانه در این اردوها شرکت می‌کنند تا در مناطق محروم و دور افتاده که خدمات کمتری ارائه می‌شود در زمینه‌های زیرساختی فرهنگی، عمرانی، آبادانی، بحث اشتغال و کارآفرینی فعالیت کنند..

سرهنگ رضا پور در پایان اعلام کرد : نیروهای جهادی به جز فعالیت در مناطق محروم و دور افتاده، در صورت بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و... به یاری حادثه‌دیدگان می‌روند. این نیروها در امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور به کرمانشاه رفتند و در آواربرداری به مردم کمک کردند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار