مربیان پیش‌دبستانی شهرستان بویراحمد در اعتراض به عدم اجرای مصوبه حق‌التدریسی مجلس و سرنوشت مبهم خود در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  جمعی از مربیان پیش‌دبستانی شهرستان بویراحمد ظهر امروز در اعتراض به عدم اجرای مصوبه مجلس در خصوص حق‌التدریس شدن مربیان پیش‌دبستانی و بی‌توجهی به مربیان پیش‌دبستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد مقابل استانداری استان تجمع کردند.

یکی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در یاسوج، گفت: 150 نفر مربی پیش‌دبستانی فقط در شهرستان بویراحمد هستند که حق‌التدریسی نشده و وضعیت آنها مبهم است در حالی که در سایر استان‌ها مربیان پیش‌دبستانی حق‌التدریسی شده و حتی دارای کد هم هستند اما کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که اقدامی برای مربیان خود نکرده است.

وی تصریح کرد: برای مشخص شدن وضعیتمان جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کردیم و این چهارمین باری است که این تجمع را جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌دهیم اما کسی حاضر نیست صدای ما را گوش دهد.

این مربی پیش‌ دبستانی گفت: امروز آخرین مهلتی است که باید حق خودمان را بگیریم و تا مشخص شدن وضعیتمان به تجمع ادامه خواهیم داد و منتظر می‌مانیم که جواب درست و قانع کننده‌ای از جانب مسؤولان استان دریافت نکنیم.

وی تصریح کرد: چندین بار در همین خصوص با معاونین استاندار صحبت کردیم اما رایزنی‌ها و حتی نامه‌نگاری‌ها برای مشخص شدن وضعیت موجود بی نتیجه بود و آموزش و پرورش استان به ما می‌گویند پیش‌دبستانی دولتی نداریم که بخواهیم آنها را جذب کنیم.

 این مربی پیش دبستانی افزود: به مسؤولان آموزش و پرورش گفتیم چطور در سایر استان‌ها پیش‌دبستانی دولتی وجود دارد اما در استان ما چنین چیزی وجود ندارد، آنها هم در جواب به ما می‌گویند پیگیری می‌کنیم اما هیچ خبری از پیگیری‌هایشان به ما نمی‌دهند.

یکی دیگر از این افراد با اشاره به سابقه مربیان پیش‌دبستانی در شهرستان بویراحمد گفت: سابقه برخی از این مربیان 13 و 17 سال است اما حقوق و دستمزد ناچیزی دارند و بیمه‌ و سابقه تدریس و حقوق و مزایا شامل آنها نمی‌شود.

وی افزود: بالاترین مبلغ دریافتی مربیان 300 هزار تومان است که این دستمزد خیلی ناچیزی است و امیدواریم مسؤولان استان و مسؤولان آموزش و پرورش مقطع پیش‌دبستانی که پایه اصلی شروع دوره علم‌آموزی است را مورد توجه قرار دهند.

تجمع کنندگان سپس خواستار دیدار با استاندار شدند که آذر صفایی مدیرکل جدید امور بانوان با حضور در میان این افراد مشکلات آنها را شنید و سپس با استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش دیدار و تماسی داشت.

 همچنین وی خواستار پیگیری مشکلات بانوان از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد که مربیان معترض از این طریق پیگیری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ش

سرنوشت مبهم استخدام مربیان پیش‌دبستانی در کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.