مدیر آموزش و پرورش هشترود گفت: در سال تحصیلی آینده به منظور توسعه اشتغال و مهارت‌آموزی درصدد ایجاد رشته فرش بافی در هنرستان‌های منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اقدمی مدیر آموزش و پرورش هشترود در حاشیه بازدید از کارگاه فرش بافی گفت:با توجه به برنامه ششم توسعه و توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی به فنی و حرفه‌ای و نظری که در طول برنامه ملزم به رعایت آن هستیم.

وی گفت: لزوم توسعه رشته‌های هنرستانی فنی و حرفه‌ای کار و دانش در منطقه به‌منظور نیل به این هدف و نیز توسعه حرفه آموزی و اشتغال بعد از فراغت از تحصیل دانش‌آموزان احساس می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش هشترود افزود: با عنایت به اینکه منطقه هشترود کشاورزی و دامپروری می‌باشد توسعه رشته‌های کشاورزی و صنایع از جمله فرش‌بافی جزو برنامه‌های آموزش و پرورش منطقه هشترود است.

وی گفت: امروز رشته‌های کشاورزی در هنرستان‌های کار و دانش هشترود در رشته‌های زراعت (باغبانی) و کشت گیاهان دارویی وجود دارد که شاهد تربیت هنر آموزان رشته‌های کشاورزی هستیم که جهت اشتغال دانش‌آموزان بعد از اتمام تحصیلات بسیار مفید می‌باشد و به دنبال آن هستیم در سال‌تحصیلی آتی با ایجاد رشته فرش و فرش بافی در هنرستان‌ها به حرفه آموزی و ایجاد اشتغال برای دانش آموزان بعد از فراغت از تحصیل کمک کنیم.

اقدمی ادامه داد: با توجه به قدمت تاریخی فرش‌بافی در منطقه هشترود و ابراز علاقه دانش‌آموزان به تحصیل در این رشته در آینده شاهد رونق این صنعت در منطقه خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ش

توسعه صنعت فرش بافی در شهرستان هشترود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.