جامعه سالم نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان ورود همه سازمانها، آموزش و فرهنگ سازی را سه اصل در بهره مندی از جامعه سالم بیان کرد.

جامعه سالم نیازمند آموزش و فرهنگ سازی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ خدادادی ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در کمیته پیشگیری  و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور که با حضور نمایندگان دستگاههای مرتبط در معاونت غذا و دارو برگزار شد با اشاره به معضلات قاچاق در کشور ازجمله اقتصاد و اشتغال، ورود قاچاق کالاهای ممنوعه که به همراه خود فرهنگ آن نیز وارد کشور می شود و همچنین کالاهای سلامت محور  را دو موضوع مهم و قابل توجه بیان کرد و گفت: اهمیت دو موضوع یاد شده نگاه ویژه قانونگذار را  به همراه داشته است که با وضع مجازات‌های خاص بر توجه بیشتر به این موضوع تاکید دارد.

  وی با تاکید بر اینکه قاچاق کالاهای سلامت محور علاوه بر معضل اشتغال و اقتصاد سلامت نسل بعد را هدف قرار داده است افزود: ارتقا سطح سواد سلامت جامعه و فرهنگ سازی  از طریق آموزش همگانی و استفاده از پتانسیل شهری در اماکن پر تردد ازجمله اتوبوسها، مطب ها، داروخانه‌ها و دیگر اماکن عمومی نیازمند ورود و تعامل همه دستگاههای اجرایی است و بهره‌مندی از جامعه سالم را نباید فقط محدود به حوزه بهداشت کرد.

  دکتر ایرج خدادادی با تاکید بر برنامه‌ریزی و هزینه مناسب در حوزه آموزش شاخص‌های محصولات سالم و مجاز اظهار کرد: توجه و در الویت قراردادن شاخص‌های اصالت در خرید محصولات سلامت‌محور را نخست باید از خودمان آغاز کنیم تا بتوانیم در جامعه نیز فرهنگ‌سازی موثری داشته باشیم.

 در ادامه این جلسه مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه با بررسی مصوبات جلسه پیشین عملکرد معاونت غذا و دارو در حوزه قاچاق را برای حاضران شرح داد.

 محمد کاظم‌زاده ، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان هم  با بیان اینکه آگاهی‌بخشی جامعه در خصوص محصولات قاچاق نیازمند آموزش همگانی و مستمر است، افزود: این مدیریت با تهیه مواد آموزشی از جمله پمفلت، بروشور، پوستر، کتابچه و کلیپ برای گروه‌های هدف و ارسال آن به دستگاههای دولتی، خصوصی، آرایشگاهها، فروشگاههای مواد غذایی، شبکه‌های بهداشت، مدارس و دانشگاهها، آموزش مداوم را آغاز کرده است.

 وی اظهار کرد: این مدیریت در نظر دارد با توان و قدرت بیش ازپیش در پیشگیری و مبارزه با قاچاق با تشدیدنظارت ها و بازرسی ها فرصت ارائه و عرضه محصولات قاچاق را تنگ کنیم.

انتهای پیام/ ش

سازمانها همه فعال شوند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.