کارشناس دارویی معاونت غذا و دارویی همدان؛

عطاری‌ها مجاز به عرضه داروهای خشک گیاهی هستند

کارشناس دارویی اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارویی همدان گفت: عطاری‌ها مجاز به عرضه داروهای خشک گیاهی و عرقیات هستند.

عطاری‌ها مجاز به عرضه داروهای خشک گیاهی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پریسا روحانی کارشناس دارویی اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارویی همدان با اشاره به نظارت‌های انجام شده بر کار عطاری‌ها توسط معاونت غذا و داروی همدان، اظهار کرد:‌ سال 93 در استان و خارج از برنامه کشوری، مراحل تدوین آئین‌نامه استانی و ضوابط فعالیت عطاری‌ها مطرح و بعد تصویب و ضوابط اجرایی آن نیز مشخص شد.

وی با بیان اینکه از سال 95 براساس آئین‌نامه‌ها، بازرسی‌های مختلفی صورت گرفته است، افزود: با هر نوع داروی گیاهی دست‌ساز نظیر کپسول‌ها و پودرهای ترکیبی، برخورد و نیز این داروها از عطاری‌ها جمع‌آوری شد.

کارشناس دارویی اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارویی همدان با اشاره به اینکه در بازرسی‌های اخیر از عطاری‌ها علاوه بر کارشناسان معاونت غذا و دارو، کارشناسان معاونت درمان که مدیریت طب سنتی در آن تفکیک شده، نیز حضور دارند، گفت: از سازمان صنعت، معدن و تجارت و اصناف نیز یک کارشناس در بازرسی‌ها حضور دارد.

روحانی ادامه داد:در تمام شهرستان‌ها بازرسی‌های سه ماه نسبت به فعالیت عطاری‌ها صورت می‌گیرد و در این بین با بررسی از عطاری‌ها اقلام غیر مجاز جمع‌آوری می‌شود.

کارشناس دارویی اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارویی همدان با اشاره به اینکه طبق آئین‌نامه، عطاری‌ها مجاز به فروش و عرضه، اندام زنده و خشک گیاهان دارویی و عرقیات هستند، بیان کرد: داروهای گیاهی و شیمیایی نیز تنها باید در داروخانه‌ها عرضه شود و عطاری‌ها مجاز به عرضه این داروها نیستند.

روحانی با بیان اینکه فعالیت کارگروه عرضه که نسبت به مسئله تبلیغات داروهای گیاهی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد، گفت: گاهی موادی که مجوز تبلیغ ندارند، از طریق صدا و سیما، روزنامه‌های جمعی و کثیر الانتشار معتبر  تبلیغ می‌شوند در حالی که این کار غیرقانونی است.

وی اضافه کرد: ابتدا مجوز فرآورده‌ها و سپس مجوز تبلیغ آن فرآورده باید دریافت شود و در نتیجه با هر نوع تبلیغی خارج از این قضیه برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ب

عطاری ها مجاز به عرضه وفروش داروهای شیمیایی وگیاهی نیستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.