کارشناس دارویی اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی همدان از پلمپ 12 عطاری غیر مجاز طی امسال در استان همدان خبر داد.

پلمپ12 عطاری غیر مجاز در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پریسا روحانی،کارشناس دارویی اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی همدان با اشاره به اینکه امسال 12 عطاری غیرمجاز  در استان پلمپ شد افزود: از 130 بازرسی طی 6 ماهه نخست امسال 12 مورد پلمب صورت گرفته که البته به تعدادی از عطاری‌ها نیز تذکر داده‌ایم.

 وی اظهار داشت: عطاری‌ها در زمینه طب سنتی دوره‌های آموزشی وابسته به جهاد دانشگاهی را گذرانده‌اند که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی نبوده است.

 کارشناس دارویی اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارویی همدان با اشاره به اینکه  دانشگاه علوم پزشکی برگزاری این دوره‌ها را تایید نمی‌کند، یاد آور شد:  داشتن اطلاعات کافی از سوی عطاری‌ها بسیار مهم است اما مدرک اعطایی آنها توسط جهاد دانشگاهی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی نیست که البته شاید دانشگاه علوم پزشکی در آینده دوره‌هایی برای آنها برگزار کند.

 روحانی با تاکید به دور شدن از فضای مجازی برای دریافت پیام‌های درمانی و عدم توجه به این تبلیغات، بیان کرد: درمان یک امر تخصصی است و هیچ گاه دنبال این تخصص در فضای مجازی و ماهواره  نباشید چراکه زیر نظر وزارت بهداشت نبوده و قابل استناد نیستند.

 وی با اهمیت به عدم مصرف مکمل‌ها و داروهایی چاقی و لاغری که از طریق فضای مجازی تبلیغ می‌شود، ابراز کرد: ممکن است در این داروها هرگونه ترکیبات مخدر باشد و فقط مکمل‌ها را از داروخانه‌ها که دارای برچسب سلامت محور بوده باید تهیه کنید چرا که داروخانه‌ها تحت کنترل هستند.

 این کارشناس اضافه کرد: بازرسی‌های دوره‌ای از روخانه‌ها انجام می‌شود و می‌توان مکمل‌ها را با خیال راحت از این مراکز تهیه کرد که البته با نظر پزشک متخصص صورت گیرد چراکه تداخل داروهای گیاهی بسیار بالاست و این باور اشتباه وجود دارد که تصور می‌کنند داروی گیاهی عوارض ندارد.

 

انتهای پیام/ج


12 عطاری غیر مجاز در همدان پلمپ شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.