آژانس پناهجویان سازمان ملل از دولت استرالیا خواست اوضاع نامناسب انسانی پناهجویان جزیره مانوس را بهبود ببخشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت خبری سازمان ملل، آژانس پناهجویان سازمان ملل در خصوص اوضاع نگران‌کننده پناهجویان در جزیره مانوس استرالیا هشدار داد و از دولت این کشور خواست با پذیرش مسئولیت در این زمینه، فورا راه حلی مناسب و انسانی برای رفع معضلات پناهجویان در این جزیره پیدا کند.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی «کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان»، پس از تعطیلی دفتر مربوط به «امور پردازش ساحلی» استرالیا در جزیره مانوس، تقریبا 800 پناهجو در شرایط بسیار ناامن زندگی می کنند.

سخنگوی آژانس پناهجویان سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در ژنو اظهار کرد: «در چهار هفته گذشته دست کم 5 حادثه امنیتی از سوی پناهجویان، ماموران امنیتی، پلیس و مردم محلی در جزیره مانوس گزارش شده است.» جدی ترین حادثه 10 دسامبر اتفاق افتاد که طی آن 3 فرد مسلح با تبر و ساطور به محل سکونت 150 پناهجو حمله کردند. خوشبختانه این افراد پیش از انجام هرگونه عمل وحشیانه از سوی ماموران امنیتی متوقف شدند.

خشونت و آزار و اذیت پناهجویانی که 4 سال است در جزیره مانوس در استرالیا بازداشت شده اند، روز به روز افزایش می یابد. علاوه بر اوضاع وخیم امنیتی، شرایط بهداشتی و وضع سلامت عمومی پناهجویان نیز به شدت نگران کننده است.

بر اساس گزارش پزشکی اخیر، سلامت جسمانی و روانی پناهجویان به شدت وخیم است و به دلیل بیم از آینده مبهم، بلاتکلیفی، نبود خدمات بهداشتی و درمانی کافی، فقر و شرایط بد زندگی خطر خشونت و خودآزاری در میان آنها به طور چشمگیری افزایش داشته است.

همچنین در این گزارش به فشار آشکار مردم محلی و جامعه میزبان علیه مهاجران و پناهجویان، به خصوص در زمینه مراقبت های پزشکی و بهداشتی، اشاره شده است.

 

انتهای پیام/

سازمان ملل خواستار بهبود وضع پناهجویان در استرالیا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار