دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: در سال جاری ۳۴ هزار و ۲۱۳ دانش‌آموز لرستانی در راستای کاهش اعتیاد آموزش دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مجتبی بیرانوند گفت: مواد مخدر از جمله آسیب‌های بسیار جدی برای هر جامعه است که متاسفانه گاهی اوقات برخی مناطق لرستان را دچار چالش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان به عنوان هماهنگ‌کننده بین دستگاهی، برنامه‌ریزی و نظارت بر دستگاه‌های ذیربط را برعهده دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به دستگاه‌ها در راستای کاهش اعتیاد، بیان داشت: بخشی از اعتبارات از طریق ستاد استان و بخشی دیگر از اعتبارات به صورت غیرمستقبم از طریق ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

بیرانوند با بیان اینکه کاهش اعتیاد از دغدغه‌های مسوولین استان است، تصریح کرد: از این رو اقدامات خوبی توسط دستگاه‌ها از جمله آموزش‌وپرورش صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در ۶ ماهه اول امسال در بحث برنامه پیشگیری، طرح مدرسه مراقب اجتماعی محور در مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم اجرا شد که تعداد پنج هزار و ۳۶۰ دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان به برنامه‌های ۶ ماهه دوم اشاره کرد و گفت: مقرر شده است طی ۶ ماهه دوم امسال پنج هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز پی‌دبستانی و اول دبستان تحت پوشش قرار گیرند.

این مسوول افزود: همچنین در بحث آموزش‌های خودمراقب، چهارهزار و ۹۹۰ دانش‌آموز و در بحث آموزش‌های مقابله‌ای که در مدارس متوسطه اول دولتی اجرایی می‌شود سه هزار و ۹۳۹ دانش‌آموز تحت پوشش قرار گرفتند.

بیرانوند از آموزش در سطح مهدکودک‌ها برای ۴۹۱ خبر داد و گفت: مدارس عاری از خطر عنوان برنامه دیگر ستاد است که در مدارس دوره دوم دولتی برای سه هزار و ۷۱۷ دانش‌آموز به اجرا درآمده است.

وی بیان داشت: در بحث خوابگاه‌های عمومی، دولتی و خودگردان دانشجویی تعداد ۱۰ هزار و ۱۱۶ دانشجو در خصوص آسیب‌های اعتیاد آموزش دیدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان خاطرنشان کرد: در راستای انجام برنامه‌های کاهش اعتیاد در سنین پایین، اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

انتهای پیام/د

۳۴ هزار و ۲۱۳ دانش‌آموز لرستانی در زمینه کاهش اعتیاد آموزش دیده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.