فرمانده انتظامی لرستان از کشف ۴۶ فقره قتل در هشت ماهه اخیر سال جاری خبر داد.

سردار مهدیان نسب با تفکیک مجموع ۴۶ فقره قتل کشف شده در استان، گفت: علاوه بر دستگیری ۳۲ مورد از آن‏ها، قتل‏ های معوقه سال‏های گذشته نیز کشف شده و این کشفیات به ۱۰۲ درصد رسیده است.

وی درگیری ‏های خانوادگی، نزاع‏های ملکی، شخصی و قبیله‏ای را از عمده دلایل و انگیزه قتل‏های کشف شده عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۲۹ فقره به وسیله سلاح گرم، ۷ فقره سلاح سرد و ۱۰ درصد با سایر آلات به وقوع پیوسته‏اند.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه افزود: در هفته ناجا، نیروی انتظامی استان با اجرای طرح عملیاتی امنیت اجتماعی و با همکاری مستمر اصحاب رسانه رتبه برتر کشور را کسب کرد.

سردار مهدیان نسب با بیان این‏که این رتبه طبق اعلام رتبه بندی ناجا و در بین استان‏های گروه دوم کشور بوده است، افزود: در سه ماهه اخیر سال جاری جمعا ۹ درصد کاهش سرقت در استان داشته ‏ایم که حاصل اجرای ۱۶ طرح پیشگیرانه و ۴ طرح عملیاتی در پاکسازی نقاط آلوده بوده است.

مهدیان نسب افزود: با پیاده سازی طرح تکمیل عملیات اجتماعی ۳۵۷ نفر از ارازل و اوباش دستگیر و ۱۰۰ نفر تحت تعقیب محاکم قضایی هستند.

وی با بیان این که یک طرح مقابله با ارازل و مزاحمین خیابانی و صنوف عرضه قلیان در هفته ناجا انجام شده است، افزود: هم‏چنین در ۸ ماهه‏ی اخیر ۵۳۹ هزار و ۷۰۲ بار مرکز فوریت‏های پلیسی زنگ خورده و ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی گفت: از ۱۰۰ درصد عملیات‏های نیروی انتظامی ۷۱ درصد آن‏ها عملیاتی شده، ۳۵۰۰ نفر در طرح‏های عملیاتی ناجا شرکت کرده‏اند و بیش از ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت و خودرو در اجرای این طرح‏ها به خدمت گرفته شده است.

فرمانده انتظامی لرستان از کشف ۳ تن و ۲۰۸ کیلو مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: بخش اعظم این کشفیات در ۳ ماهه‏ی اخیر بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ به میزان ۲۰ درصد افزایش کشفیات داشته‏ایم.

وی اضافه کرد: در این رابطه ۵۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و ۱۳ هزار و ۱۲۵ نفر قاچاقچی و معتاد متجاهر دستگیر و ۵۳ دستگاه خودروی حمل مواد نیز توقیف شده است.

مهدیان نسب هم‏چنین از کشف ۶۵ هزار و ۵۲۳ قرص غیر مجاز و روانگردان در استان اشاره کرد و گفت: طی اجرای ۶۶۷ طرح موضوعی و منطقه‏ای، افراد معتاد متجاهر به ماده ۱۵ و ۱۶ کاهش آسیب ‏های اجتماعی معرفی شده‏اند.

فرمانده انتظامی لرستان خاطر نشان کرد: سطح اعتیاد در استان نسبت به جمعیت پایین است، آن بخش هم که وجود دارد در شورای هماهنگی مطرح شده و امید است در کمیته‏های جمع آوری انجام شود.

وی بیان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر محور‌های استان را به شدت کنترل می‏کنیم.

مهدیان نسب با اشاره به کاهش ۳ درصدی سرقت در سال ۹۵ و ۹۶ و افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر، افزود: میانگین کشفیات استان در سال گذشته از ۸۳ درصد به ۸۹ درصد در امسال رسیده که با احتساب کشفیات برون استانی این رقم به ۱۰۲ درصد هم می‏رسد.

فرمانده نیروی انتظامی استان لرستان قدرت کشفیات پیشدستانه استان در سطح کشور را قابل تحسین عنوان کرد و گفت: با اقدامات هوشمندانه پلیس ۱۵۵ باند سرقت در استان متلاشی و ۵۲۴ نفر سارق حرفه‏ای و سابقه دار دستگیر شده‏اند.

وی با بیان این‏که جمع کل دستگیری‏ های استان در ۸ ماهه‏ی ‏اخیر در همه‏ی جرائم ۲۸ هزار و ۷۴۹ نفر با ۲۲ درصد افزایش بوده است، یادآور شد: این آمار نشانگر افزایش جرائم نبوده بلکه نشان دهنده کنترل جرم است.

مهدیان نسب با اعلام این‏که جرائم در لرستان کاملا تحت کنترل هستند، افزود: سال گذشته در حوزه قتل ۵۶ فقره کشفیات داشته‏ایم که امسال به ۴۶ مورد رسیده است.

مهدیان نسب در بخش دیگر سخنان خود به رشد ۱۴ درصدی کشفیات کالای قاچاق اشاره کرد و گفت: در راستا ۲۴۳۲ پرونده به ارزش ۶۰ میلیارد تومان تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی لرستان به کنترل محور‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز دو هزار و ۳۰۰ نفر متهم و قاچاقچی دستگیر شده و ۴۹ باند قاچاق منهدم شده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی تصادفات جاده‏ای، کل تصادفات استان را ۸۰۹۱ فقره برشمرد و افزود: ۱۸۲ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که ۴۸ نقطه آن‏ها در اولویت می‏باشند.

فرمانده انتظامی لرستان به کاهش ۳ درصدی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد وخاطر نشان نمود: در حالی که آمار تصادفات منجر به فوت کاهش داشته، اما در کل آمار تصادفات در استان بالاست.

مهدیان نسب با بیان این‏که پلیس فتا لرستان یک پلیس هوشمند و دقیق بوده و در حوزه فضای مجازی ۱۰۰ درصد جرائم را کشف کرده‏ است، گفت: در زمینه جرائم فضای مجازی ۴۱۰۰ سایت مجرمانه شناسایی شده و ۲۱۷ فقره پرونده برای افراد مجرم تشکیل شده و ۲۹۹ مجرم نیز دستگیر شده‏اند.

وی مزاحمت‏های اینترنتی، برداشت از حساب مردم و انتشار اکاذیب و کلاهبرداری رایانه‌ای را بیشترین جرائم در فضای مجازی برشمرد.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به این‏که احداث و راه اندازی پارک ترافیک یک نیاز اساسی در بحث ترویج فرهنگ ترافیک بوده و خلا آن در مرکز استان احساس می‏شود گفت: راه و شهرسازی و شهرداری خرم‏آباد بایستی این مکان را ایجاد کرده و در اختیار راهنمایی و رانندگی قرار دهند.

انتهای پیام/د

کشف ۴۶ فقره قتل در لرستان شناسایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.