حجت‌الاسلام رضا حقیان امام جمعه دورود گفت: مهمترین مولفه در تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و تولید است ایده اقتصاد مقاومتی یک نظریه عقلانی دقیق ونظریه جامعه و کامل است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام رضا حقیان امام جمعه دورود نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به بیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید نامگذاری کرده اظهار داشت: نامگذاری ازسوی مقام معظم رهبری یک شعار نیست، بلکه فلسفه نامگذاری درک شرایط کشور و ضرورت ونیازاستراتژیک کشور محسوب می‌شود نقشه راهبردی به تصمیم گیران وتصمیم سازان ومدیران اجرایی کشورو همچنین مردم، درجهت رفع مشکل جهت می‌دهد.

وی افزود: بانگاه دقیق به اقداماتی که امسال انجام شده ضعف‌های بسیاری در رسیدن به این مولفه اساسی وجود داشته، یعنی آنچه که مورد نظر و مدنظر رهبرحکیم وفرزانه انقلاب بوده تاکنون به صورت کامل تحقق پیدانکرده است.

حقیان افزود: مقام معظم رهبری درمورد اشتغال و ایجاد اشتغال جوانان، واژه بسیارتکان دهنده بیان کرده‌اند که واژه شرمندگی از جوانان بیکار است؛ این کشور با این انقلاب و ملت در طول ۴۰ سال گذشته فرازو نشیب‌هاو تهدید‌های بسیاری را تحمل کرده است و این صحبت مقام معظم رهبری حاوی نکات مهمی برای مسئولان است.

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از جوانان تحصیلکرده و سربازی رفته این ملت که از ارکان اساسی انقلاب بوده و هستند، بیکار هستند وهر رکنی که به خطر بیفتد انقلاب به خطر می‌افتد.

امام جمعه دورود عنوان کرد: ۳ رکن اساسی انقلاب اسلام، رهبری ومردم است که امروزه بخاطر بی توجهی برخی‌ها در موضوع ایجاد اشتغال و تولید رکن اساسی، مردم به خطر افتاده است.

وی با بیان اینکه مردم، مجلس، مسئولان باید بدانند مشکل اساسی کشوربیکاری است، افزود: باید مسئولان به فکراشتغال و تولید باشند و ۱۵ اصل اساسی مقام معظم رهبری که در مورد این نظریه بیان شده باید رعایت کنند.

حقیان با اشاره به اینکه کارخانه قند لرستان مملو از شکر است، افزود: درحالی که انبار‌های کارخانه قند لرستان مملو ازشکر است افرادی از رانت‌های مختلف استفاده و شکر وارد می‌کنند؛ چغندر زیادی دست کشاورزان مانده و به ایجاد اشتغال لطمه می‌زنند، مسئولان باید مشکلات را رفع کنند.

انتهای پیام/م

مهترین مولفه تحقق اقتصاد مقاومتی ایجاد اشتغال و تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.