۱۵۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف کاهش استفاده از چوب جنگلی در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در جنوب استان نصب و راه اندازی شده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ رحمان وهاب زاده مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با بیان اینکه 150 دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف کاهش استفاده از چوب جنگلی در شهرستان های سردشت و پیرانشهر در جنوب استان نصب و راه اندازی شده است گفت: این امر آثار مثبت زیادی داشته که کاهش قابل توجه استفاده از چوب جنگل ها و فرسایش کم خاک در این مناطق از جمله نتایج آن است.

وی اظهار امیدواری کرد که با نصب دستگاه های بیشتر و همراهی روستانشینان، روند کاهش استفاده از چوب در این مناطق تداوم یابد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر حدود یک هزار هکتار جنگل دست کاشت در آذربایجان غربی وجود دارد که از مهمترین نتایج آن می توان به کاهش فرسایش خاک اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای تشکیل یک سانتیمتر خاک، حدود 700 سال زمان نیاز است، اظهار کرد: این در حالی است که به راحتی زمینه فرسایش خاک فراهم می شود و عامل انسانی در این خصوص بیشترین سهم را دارد.

وهاب زاده گفت: سالانه بر اثر بهره برداری های بی رویه و فرسایش خاک بسیاری از اراضی ملی در آذربایجان غربی از بین می رود که برای جلوگیری از این امر، مشارکت مردم، سازمان های مردم نهاد و نهادهای دولتی و خصوصی ضروری است.

انتهای پیام/ح

150 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق جنگل نشین جنوب آذربایجان غربی نصب شد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.