رئیس سازمان امور اراضی کشور بر ضرورت تسریع در واگذاری اراضی ملی به منطقه آزاد ماکو به منظور ورود مطمئن سرمایه گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علیرضا اورنگی  رئیس سازمان امور اراضی کشور پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات اجرای شبکه های فرعی رودخانه ارس، با تاکید بر قوانین و بخشنامه های تعیین شده از سوی هئیت وزیران و وزارت جهاد کشاورزی، آنها را به عنوان مرجع عنوان کرد و افزود: درباره اراضی ملی، توافق بر این بوده که طبق ماده ۶۸ قانون تنظیم و قوانین قبلی، اختیارات وزیر جهاد کشاورزی به مدیران عامل مناطق آزاد تفویض شود.

وی با بیان اینکه کارکنان و کارشناسان منابع طبیعی از تجربه بالایی برای تعیین تکلیف اراضی ملی وتعیین حقوق بهره برداران عرصه های ملی برخوردارهستند، افزود: به همین منظور کارشناسان منابع طبیعی و بخش کشاورزی در تعیین تکلیف اراضی این محدوده نقش مهمی دارند و منطقه آزاد باید کارگروه های تخصصی را در این رابطه تشکیل و بطور منظم پیگیر رفع مشکلات باشد.

اورنگی اظهار داشت: یکی دیگر از حوزه های اراضی در منطقه آزاد ماکو، اراضی کشاورزی شامل اراضی در حال بهره برداری و اراضی در حال بهبود و توسعه هستند که در سطح ملی مقرر شد اراضی کشاورزی موجود تثبیت شده و حتی اگر طرح جامع در حال تهیه و تدوین است، تغییر کاربری در این اراضی صورت نگیرد.

اورنگی با بیان اینکه پیاده سازی طرح جامع و نظام های بهره برداری اراضی کشاورزی در مناطق آزاد بر عهده جهاد کشاورزی است، ادامه داد: آن قسمت از اراضی که عملیات آبیاری و زهکشی از محل اعتبارات آبهای مرزی در آنها در حال انجام است باید ثبیت شوند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح شبکه های آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود ۳۷ هزار هکتار از مجموع ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی پایاب رودخانه های ارس و زاب در منطقه آزاد ماکو قرار گرفته اند، گفت: درباره چگونگی واگذاری، وضعیت بهره برداری و رفع مداخلات باید تصمیم گیری های واحد صورت گیرد.

سید رحیم سجادی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی و رعایت زمان بندی های طرح، اظهار کرد: ۱۳ پروژه به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده اند و بقیه پروژه ها نیز در دست اقدام هستند.

انتهای پیام//ن.م

واگذاری  اراضی ملی به منطقه آزاد ماکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.