دو طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افتتاح شد

بخش مدیریت دارویی بیمارستان بهشتی و ساختمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس سازمان غذا و دارو در این آئین گفت: ساختمان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان امکان خوبی به ویژه در بخش آزمایشگاهی را فراهم آورده تا همکاران وظیفه نظارتی را خود را انجام دهند.

دکتر غلامرضا اصغری، با اشاره به اینکه کاشان  قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی کشور است، افزود: این تجهیزات آزمایشگاهی، فضای فیزیکی و نیروی انسانی کمک می کند تا بتوان نظارت های بیشتری بر این تولید این فرآورده ها داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به وجود شرکت باریج اسانس در کاشان، بیان کرد: خوشبختانه این منطقه یکی از قطب های تولید دارویی طبیعی کشور نیز محسوب می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، کاشان بتواند کنار سایر صنایع داروهای طبیعی ایران توسعه یابد.

رئیس سازمان دارو و غذا همچنین در خصوص افزودنی ها به آرد در کارخانه ها نیز توضیح داد: سیاست کشور در شورای عالی سلامت کشور، افزودن آهن و اسید فولیک به آرد هست تا این مواد غذایی غنی شود.

وی کم خونی را یکی از مشکلات ایرانیان بیان کرد و گفت: خوشبختانه برنامه افزودن آهن به آرد از سال 85 شروع شده و همچنان ادامه دارد.

اصغری از نان به عنوان یکی از محصولات پایه ای نام برد و گفت: مردم به علت کم خونی نیاز دارند که قرص آهن یا اسیدفولیک بخورند که هم اکنون این ماده ها به آردها افزوده می شود تا به ارتقای سلامت کشور کمک شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در ادامه این مراسم گفت: ساختمان غذا و دارو با صرف اعتبار 32 میلیارد ریال از محل اعتبارات اختصاصی سازمان غذا و دارو ساخته و تجهیز شده است.

ابراهیم کوچکی نصرآبادی، با اشاره به مدت اجرای پروژه از خردادماه 94 تا شهریور ماه 96 افزود: این ساختمان با زیر بنای 2 هزار و 650 مترمربع در چهار طبقه در زمینی به وسعت 800 متر مربع ساخته شده است.

وی بیان کرد: برای بخش مدیریت دارویی بیمارستان بهشتی کاشان نیز یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارهای دولتی صرف شده است.

کوچکی تصریح کرد: این بخش شامل کلین روم (اطاق تعمیر) و واحدهای تلفیق دارویی، تزریق ذرهای دارویی برای برخی بیماران مانند کلیوی و خدمات مشاوره دارویی برای بیماران است.

شایان ذکر است: بخش مدیریت دارویی بیمارستان بهشتی و ساختمان غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور و کیانوش جهان پور سخنگوی این سازمان سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار