سرپرست اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: سال گذشته لرستان در بحث جذب همیاران به عنوان پایلوت انتخاب و ۱۰ هزار نفر را در این خصوص جذب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ داریوش حیدری سرپرست اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع‌طبیعی لرستان اظهار کرد: منابع‌طبیعی لرستان امسال به صورت دو سال متوالی در حال اجرای طرح جامع حوزه آبخیز در مناطق شورآباد و شول آباد در شهرستان الیگودرز است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه جنگل‌کاری نیز کار‌های خوبی صورت گرفته است به‌نحوی‌که برای دومین سال، لرستان جزء سه استان برتر اطفاء حریق قرار گرفته است.

سرپرست اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به جذب ۶ هزار و ۵۰۰ دیده‌بان در نقاط مشکل‌دار استان، بیان داشت: در سال گذشته استان لرستان در بحث جذب همیاران به عنوان پایلوت انتخاب شد که توانستیم ۱۰ هزار نفر را در این خصوص جذب کنیم.

حیدری تصریح کرد: در سال جاری مقرر شده ۵۰ هزار نفر همیار جذب شود که این موضوع در دستور کار مدیران ۱۱ شهرستان لرستان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵۰ میلیون تومان جهت آبگرمکن خورشیدی برای مناطق جنگل‌نشین لرستان هزینه شده است، یادآور شد: در راستای کاهش قطع درختان قرار است شرکت گاز استان به ۳۰ روستای بستان که جنگل‌نشین هستند عملیات گازرسانی را انجام دهد.

سرپرست اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: به دنبال افزایش حساسیت مسئولان و متولیان امر محیط‌ زیست هستیم و از آنجا که نگاه دولتی به محیط‌ زیست حاکم است درصدد تغییر این نگاه هستیم.

حیدری با ابراز اینکه بخشی‌نگری بلای جان محیط‌ زیست و منابع‌طبیعی شده است، یادآور شد: در دنیا به ازای هر سه هزار هکتار یک نیروی محافظ وجود دارد در ایران، اما این میزان برای هر ۷۰ هزار هکتار یک نیرو است.

انتهای پیام/م

۱۰ هزار همیار محیط‌ زیست جذب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.