رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: شهرستان بروجرد سایت گردشگری ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مصطفی مصطفی‎وند رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد اظهار کرد: نبود سایت گردشگری در بروجرد نقیصه‎ای است که باید نسبت به ایجاد آن اقدام شود.

وی با مهم خواندن مولفه مباحث زیست محیطی در اجرای طرح‎های گردشگری عنوان کرد: بر این اساس هر طرح گردشگری باید یک پیوست زیست محیطی داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد خاطر نشان کرد: گاه دیده می‎شود که برای اجرای یک طرح گردشگری و تفریحی آثار طبیعی موجود در منطقه از بین می‎رود، تا به جای آن آثار مصنوعی مانند آلاچیق‎ها ایجاد شود.

مصطفی‎وند تاکید کرد: حفظ آثار طبیعی موجود مانند رودخانه‎ها و استفاده از این عناصر زیبایی‎بخشی به مناطق تفریحی و گردشگری باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی با اشاره به مغفول ماندن بسیاری از مناطق گردشگری بروجرد ادامه داد: حتی گاه شهروندان بروجردی نیز از وجود این مناطق بکر تفریحی و توریستی ناآگاه و بی‎اطلاع هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد بیان کرد: بنابراین باید علاوه بر معرفی مناطق دیدنی و گردشگری به شهروندان بروجردی، زمینه برای حضور گردشگران داخلی و خارجی و تقویت بن مایه‎های این صنعت مهیا شود.

مصطفی‎وند با تاکید بر ضرورت ایجاد سایت گردشگری در بروجرد تصریح کرد: از سویی ایجاد سازمانی با نام سازمان گردشگری در شهرداری علاوه بر اجرای هدفمند طرح و پروژه‏هایی با این محوریت، بستر برای ایجاد منابع درآمدی در این نهاد نیز مهیا می‎شود.

وی همچنین ارتقاء فرهنگ گردشگری در بروجرد را ضروری خواند و افزود: فرهنگسازی در حوزه فرهنگ گردشگری و مهمان‎نوازی نقش مهمی در تقویت این صنعت ایفا می‎کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد اظهار کرد: از سویی باید مدیریت انتظارات و توقعات را در مجموعه گردشگری که تعریف شده داشته باشیم.

مصطفی‎وند با نازیبا خواندن مناظر مبادی ورودی شهر بروجرد عنوان کرد: رفع این معضل در ورودی‎های شهر در میزان جذب مسافران و گردشگران، اقامت آن‌ها در بروجرد و بازدید از اماکن تفریحی و توریستی آن نقش‎آفرین است.

انتهای پیام/م

بروجرد سایت گردشگری ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.