مدیر توسعه تنیس در منطقه غرب و آسیای میانه گفت: تیم منتخب تنیس زیر ۱۳ سال غرب آسیا به مسابقات تنیس گروه ۲ نوجوانان آسیا اعزام می‌شود.

اعزام تیم منتخب تنیس غرب آسیا به مسابقات قهرمانی نوجوانانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیر برقعی اظهار داشت: مسابقات تنیس زیر 13 سال غرب آسیا بیش از ده سال است که برگزار می‌شود. امسال این مسابقات به میزبانی کیش برگزار شد.

وی ادامه داد: در سال 2016 این مسابقات با حضور 9 کشور در اردن و سال 2015 با حضور 7 کشور در لبنان برگزار شد. امسال ابتدا قرار بود این رقابت‌ها در ماه نوامبر در امارات برگزار شود که در آخرین روزها میزبانی برای امارات میسر نشد و در فرصت بسیار کوتاهی می‌بایست میزبان جدید این رقابت‌ها را مشخص می‌کردیم.

مدیر توسعه تنیس غرب آسیا افزود: در نهایت کشورهای لبنان و ایران آمادگی خود را اعلام کردند و زمان مسابقات به ابتدای دسامبر تغییر یافت و به دلیل این که اطلاع رسانی این رقابت‌ها کمی با تاخیر صورت گرفت هماهنگی برای تیم‌ها کمی سخت شد. مثلا اردن تا آخرین لحظات با ما در تماس بودند و تمایل داشتند در مسابقات حضورداشته باشد اما ویزای آنها دیر اعلام شد و اولین روز که تعیین سیدهای مسابقات بود را از دست می‌دادند.

امیر برقعی تاکید کرد: رابطه خوبی بین همه فدراسیون‌های تنیس غرب آسیا وجود دارد و همیشه شاهد این احترام در همه مجامع بین المللی بوده‌ایم. باید خشنود بود که میزبانی این رقابت‌ها به ایران سپرده شده درحالی که دیگر کشورهای منطقه نیز به دنبال میزبانی بودند. میزبانی که با حمایت‌های مالی فدراسیون جهانی صورت می‌گیرد.

وی یادآورشد: یکی از مهمترین امتیازات میزبانی این مسابقه آن است که به کشور میزبان اجازه داده می‌شود تعداد بازیکنان بیشتری را نسبت به سایر کشورها در جدول وارد کند و این باعث بالاتر رفتن شانس حضور بازیکنان در تیم منتخب غرب آسیا می‌شود.

مدیر توسعه تنیس غرب و آسیای میانه تصریح کرد: در ژانویه امسال مسابقات منتخب زیر 14 سال گروه 2 آسیا به میزبانی ویتنام برگزار می‌شود. مسابقاتی که با حمایت مالی و فنی فدراسیون جهانی هرسال در دو دسته گروه یک و دو برگزار می شود. بازیکنانی در گروه 2 می‌توانند حضور داشته باشند که در رقابت‌های زیر 13 سال شرکت کرده و با کسب نتایج لازم به عضویت تیم ITF درآمده باشند.

امیر برقعی گفت: بازیکنان برتر مسابقات کیش در قالب تیم ITF به مسابقات ویتنام اعزام می‌شوند و با این اوصاف شانس بازیکنان ایران و سایر کشورهای حاضر در کیش برای حضور در رقابت‌های آسیایی زیر 14 سال بیشتر خواهد بود.

وی اظهار داشت: تاکنون 4 سال سرمربی تیم ITF در مسابقات قهرمانی نوجوانان زیر 14 سال گروه 2 آسیا بوده ام که 3 بار نایب قهرمان و سال گذشته قهرمان آسیا شدیم. با این شرایط باید از برگزاری چنین رقابتی در ایران استقبال کنیم چراکه اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم یک شانس خوب دراختیار نوجوانان این کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/ د

تیم منتخب تنیس غرب آسیا به مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا می‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار