رئیس صندوق بین‌المللی پول از ادعای طرفداران برگزیت مبنی بر اینکه این صندوق درباره تاثیر اقتصادی همه‌پرسی خروج از اروپا قضاوت درستی نداشته است، انتقاد کرد.

انتقاد رئیس‌ صندوق بین‌المللی پول از پیش‌بینی‌های اشتباه درباره تاثیرات برگزیت بر اقتصادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت،کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول از ادعای طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) مبنی بر اینکه این صندوق درباره تاثیر اقتصادی همه پرسی خروج از اروپا قضاوت درستی نداشته است، انتقاد کرد.

روزنامه «ایندیپندنت» چاپ انگلیس نوشت: لاگارد در لندن در زمان آغاز ارزیابی سالانه صندوق بین المللی پول در مورد اقتصاد انگلیس تاکید کرد هشدارها و ارزیابی های صندوق بین المللی پول پیش از این همه پرسی، مشخص شد عمدتا درست بوده است.

لاگارد در اشاره آشکار به مایکل گوو Michael Gove سیاستمدار انگلیسی که گفته بود مردم انگلیس نیازی به کارشناسان ندارند گفت: «متاسفانه، ارقامی که ما امروز در اقتصاد شاهد آنها هستیم، در واقع مسائلی را که ما یکسال و نیم قبل اعلام کردیم ثابت می کنند. افرادی در آن زمان اعلام کردند ما بیش از اندازه بدبین هستیم. متاسفانه ما بیش از اندازه بدبین نبودیم و کاملا حق با ما بود. در واقع مشخص شد پیش بینی ما، واقعیت اقتصاد است. زمانی که ارزش یک پوند کاهش می یابد، تورم کاهش می یابد، دستمزدها تحت فشار قرار می گیرد. سرمایه گذاری کُند شده و قطعا پایین تر از میزانی است که ما پیش بینی می کردیم.»

صندوق بین المللی پول در سندی که اندکی پیش از همه پرسی در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار کرد، پیش بینی کرده بود تاثیر «محدودِ» این همه پرسی این خواهد بود که میزان تولید ناخالص داخلی انگلیس از دو و دو دهم درصد به یک و چهار دهم درصد در سال 2017 و در سال 2018، از دو و دو دهم درصد به یک و هشت دهم درصد کاهش می یابد.

صندوق بین المللی پول در تازه ترین پیش بینی خود که روز چهارشنبه منتشر کرد میزان رشد اقتصادی را یک و شش دهم درصد در سال 2017 و یک و نیم درصد در سال 2018 اعلام کرد.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد رئیس‌ صندوق بین‌المللی پول از سیاست‌های موافقان برگزیت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار