مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری انجام گرفته و نظام درجه بندی و تدقیق حدود تقسیماتی(تغییر و اصلاح) نیز در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جلالی، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور که در آئین افتتاحیه دوره آموزش تخصصی اصول و مبانی تقسیمات کشوری در استانداری اردبیل سخن می گفت، ادامه داد: از سال ۱۳۱۶ قانون تقسیمات کشوری نوشته شده است اما در دولت فعلی با تلاش کارکنان  وزارت کشور در استانداری، فرمانداری و بخشداری ها کار بزرگ کد گذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری انجام گرفته است و نظام درجه بندی و تدقیق حدود تقسیماتی (تغییر و اصلاح) نیز در دست اجراست.

وی بیان کرد: در نظام درجه بندی، حقوق و  امتیازاتی به واحدهای مختلف در تقسیمات کشوری قائل شده ایم به نحوی که روستای درجه یک از شهر درجه چندم از امتیازات و اعتبارات و معافیت های بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور افزود:کالبدی، خدماتی، صورت زندگی،جمعیت، عرضه تولیدات، شرائط و مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است.

جلالی با بیان اینکه حوزه تقسیمات کشوری حدود ۶ سال بود که تعطیل شده بود، تصریح کرد: چرا که معتقد بودیم در برخی موارد افراطی گری صورت گرفته بود و نا عدالتی در این حوزه بیداد می کرد.

وی اظهار کرد:متاسفانه در تصمیماتی که در حوزه تقسیمات کشوری گرفته شده بود به نیازها و شرایط مناطق توجهی نشده بود و مشخص نبود که با چه استراتژی یک سطحی افزایش یافته و سطح دیگر ارتقاء نمی یابد.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: در تغییر و تقسیم حدود و تقسیمات کشوری مشکلات بسیاری داشتیم که بخشی از آن بخاطر تغییرات غیر معقولی بود که در گذشته انجام گرفته بود.

جلالی با بیان اینکه حقوق و اختیارات مردم باید با شفافیت اطلاع رسانی شود، تاکید کرد: گاهی برخی تصمیم گیری در حوزه تقسیمات کشوری باعث ضایع شدن برخی امتیازات و حقوق مردم می شود که در تبدیل روستا به شهر، هزینه اداره شهر  و نیز عوارض ساخت و ساز مطابق با قوانین شهری بر مردم تحمیل می شود.

وی ادامه داد: وقتی روستایی به شهر تبدیل می شود نباید دهستانی از مبنا بیفتد و روستا میری یعنی از بین رفتن روستا اتفاق بیفتد چرا که اگر روستائی نباشد شهر معنی نخواهد داشت.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به انتخاب اسامی گوناگون برای روستا،شهر و بخش ها ، تصریح کرد: در انتخاب نام ها و اسامی واحدهای تقسیمات کشوری باید مطابق دستورالعمل اقدام کرد، نام ها باید سمبل وحدت و یکپارچگی باشد و همبستگی اجتماعی را در پی داشته باشد.

جلالی گفت: نام دو هزار ساله را نباید به اسمی تغییر  دهیم که نگاه تاریخی را تحت الشعاع قرار دهد.

وی با اشاره به خدمات و تلاش های دولت بیان کرد:همه تلاش دولت دکتر روحانی ایجاد امیدواری و نشاط و پرهیز از یاس و نا امیدی است و مهمترین وظیفه ما اینست  که آنچه که اتفاق می افتد به بهترین روش و فصیح ترین زبان با مردم در میان بگذاریم.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور تصریح کرد: شفافیت با مردم در این دولت مثال زدنی است و حتی بودجه سالانه دولت شفاف و صریح به اطلاع عموم مردم رسید البته سفره نقد سازنده در دولت تدبیر و امید همیشه باز است.

جلالی با بیان اینکه یکی از ویژگی دولت تدبیر و امید این است که آهسته اما پیوسته در حرکت بوده است، ادامه داد: انضباط مالی و امنیت خارجی در این دولت در حداکثر ممکن است بطوری که شورای امنیت سازمان ملل ایران را در امنیت خارجی محق دانسته است.

وی تاکید کرد:خدمات ارزنده ای در دولت دکتر روحانی انجام گرفته است که باید به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به بازدیدهای خود از مناطق مختلف استان اردبیل، گفت: از سه شهرستان باقی مانده استان نیز به تفصیل بازدید می شود و حسب تاکید استاندار اردبیل،شهرستان خلخال و بخش هشجین نیز در یک سفر یک روزه بطور کامل بازدید و مطالبات مردم  بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

جلالی نتایج بازدید از چند شهرستان و بخش و مرکز دهستان  در طی دو روز گذشته را امیدوار کننده توصیف کرد و افزود : تصمیماتی که گرفته خواهد شد رضایت مردم را جلب می کند.

وی در پایان تاکید کرد که در بخش تقسیمات کشوری و تصمیم گیری در این حوز، سه محور عقلانیت، منطق و قانون ملاک عمل می باشد.

انتهای پیام/ح

حقوق و اختیارات مردم باید با شفافیت اطلاع رسانی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.