استاندار اردبیل گفت: قشلاق ای عشایری باید همانند روستاها از بعضی خدمات رفاهی و زیرساخت ها برخوردار شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش با بیان اینکه قشلاق های عشایری از بعضی خدمات رفاهی و زیرساخت ها محروم مانده اند، افزود: برای رفع این مشکل نیاز است تا با طرح موضوع در مجلس مصوبه ای صادر شود تا این نقاط در تقسیمات کشوری مانند مناطق روستایی تلقی شوند.

وی افزود: با این مصوبه تمام امتیازها و خدماتی که روستاییان در زمینه مسایل رفاهی و زیرساخت های ضروری مانند برق، گاز، آب، راه و مانند آن دریافت می دارند شامل عشایر ساکن در قشلاق های بالای 20 خانوار جمعیت نیز خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند این مشکل را با این مصوبه به آسانی برطرف کند و در این صورت علاوه بر اینکه مشکل زیادی از عشایر برطرف می شود، نیازی نیز به طرح اینگونه مسائل در چنین نشست هایی نخواهد بود.

خدابخش افزود: اکنون بسیاری از روستاهای بالای 20 خانوار استان اردبیل از خدمات رفاهی و زیربنایی مانند آب، برق ، گاز، راه و نظایر آن برخوردار هستند و این انصاف نیست که عشایر که نقش به سزایی در اقتصاد، تولید، نگاهبانی از مذهب و فرهنگ اصیل و نیز امنیت این مرز و بوم دارند، از چنین امکاناتی محروم بمانند.

وی خدمات عشایر ایران زمین را در یکپارچگی این مرز و بوم و نیز دفاع از تمامیت ارضی و نگاهبانی از ارزش های مذهبی و فرهنگی اصیل کشورمان کم نظیر دانست و افزود : این جمعیت در طول تاریخ پر فرود و فراز کشورمان همواره نقش موثری در این زمینه ها و برقراری امنیت برعهده داشته اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، خدمات ، رفاهی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.