معاون هماهنگ‌کننده ناجا، از کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای طی ۱۰ سال اخیر در کشور خبر داد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامیبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار سرتیپ ایوب سلیمانی در سفر به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کاهش تلفات جاد‌ه‎ای یکی از مطالبات مقام معظم رهبری می‌باشد گفت: در ۱۰ سال گذشته این تلفات در کشور حدود ۲۹ هزار نفر بود که امروز علیرغم افزایش ۲ برابری جاده‌ها و تعداد خودرو به ۲۰ میلیون دستگاه، به سالیانه ۱۵ هزار نفر یعنی حدود نصف رسیده است.

وی افزود: این کاهش تلفات که از افتخارات نیروی انتظامی در حوزه پلیس راه و راهور شهری به شمار می‌رود، حاصل کنترل و حضور به موقع پلیس و همچنین فعالیت بین بخشی و همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‎ای می‌باشد.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی اضافه کرد: در آیند‌ه‌ای نزدیک ضمن اصلاح جاده‌ها و نصب تعدادی دوربین کنترل جاده‎ای، تعدادی خودرو و نیروی انسانی نیز برای تقویت فعالیت و نظارت پلیس راه در مناطق مختلف کشور اضافه می‌شود تا شاهد کاهش بیشتر تلفات این بخش باشیم.

سلیمانی یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری روند رو به رشدی در تصادفات رانندگی داشته است که با برنامه ریزی و پیگیری پلیس، این روند متوقف خواهد شد.

وی، مهم‎ترین هدف انقلاب و نظام اسلامی را خدمت به مردم بیان و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی یکی از دستگاه‌های پرچمدار در خدمت به مردم است و ارتباط با مردم به ویژه در نقاط دور دست که از حساسیت بالایی برخوردار می‎باشد، مورد توجه این نیرو قرار دارد.

سلیمانی با بیان اینکه نیروی انتظامی یک سازمان عظیم با مأموریت‌های فراوان، حضور فعال و بیشترین خدمات در جامعه است افزود: از مجموع ۸ هزار و ۹۰۰ مورد خدمات نظام به مردم، ارائه بیش از یک هزار و ۶۰۰ عنوان بر عهده نیروی انتظامی می‌باشد.

وی تأکید کرد: خدمات پلیس در بخش‌های مختلف، به طور دائم مورد پایش، کنترل و نظارت قرار دارد.

سلیمانی، ناجا را ستون اصلی امنیت پایدار در کشور دانست و گفت: ایجاد و حفظ امنیت در کشور مهم‎ترین دغدغه و خط قرمز پلیس است.

وی ادامه داد: ایجاد امنیت در کشور با حفاظت از مرز‌ها شروع می‌شود تا دشمنان نظام نتوانند امنیت مردم را در داخل کشور به هم بزنند.

معاون هماهنگ کننده ناجا افزود: علیرغم تلاش‌های دشمن برای نفوذ و ناامن کردن جامعه، تا کنون امنیت کشور با وجود برخی کمبود‌ها حفظ شده که با مساعدت دولت، مجلس شورای اسلامی و ستاد کل نیرو‌های مسلح، امکانات و تجهیزاتی نیز به همین منظور در حال خریداری است.

سلیمانی با اشاره به تأمین امنیت ۸ هزار و ۷۵۵ کلیومتر از مرز کشور توسط پلیس اضافه کرد: ما به نقطه مناسب باز دارندگی در مرز نزدیک هستیم و در داخل کشور نیز برخورد و مقابله با افرادی که با اعمال مجرمانه و بی‌انضباطی اجتماعی به دنبال سلب آسایش و آرامش مردم هستند، در اولویت قرار دارد.

وی گفت: امروز بیش از یک هزار پاسگاه و کلانتری در کشور فاقد شبکه الکترونیک و نیازمند رفع این مشکل برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر است و برخی پاسگاه‌ها بویژه در نقاط دور دست هم به دلیل فرسودگی، نیاز اساسی به بازسازی دارند.

سلیمانی اظهار داشت: درصورت تأمین نیروی انسانی و ناوگان و تجهیزات لازم، پلیس برای ایجاد امنیت در جاده‌ها، کاهش حداکثری تصادفات و تقویت و توسعه آرامش مردم با آمادگی کامل‎تر و بیشتری تلاش می‌کند.

به گفته معاون هماهنگ کننده ناجا؛ بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در یک سال گذشته، عملکرد نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری مطلوب بوده و نواقص موجود هم ناشی از طبیعت کار است، اما در جهت رفع آن‌ها تلاش خواهد شد.

انتهای پیام/ش

ناجا ستون اصلی امنیت پایدار در کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار