روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان؛

ریزش طاق میدان توحید کرمان در دست بررسی است

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان اعلام کرد: علت ریزش طاق میدان توحید کرمان توسط میراث فرهنگی در دست بررسی است.

ریزش طاق میدان توحید کرمان در دست بررسی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانمهدی افضلی مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان گفت: علت ریختن طاق رواق ضلع جنوبی میدان توحید(ارگ) کرمان در دست بررسی است.

وی افزود: سه علت در این فروریزش طاق میدان مطرح است یکی وقوع زمین لرزه های متعدد اخیز وسست شدن ستون این طاق می باشد که پس لرزه 3.9 ریشتری دیروزدرنهایت موجب ریختن طاق شده باشد.

وی تصریح کرد: علت دومی که مطرح شده و درحال بررسی است تعمیر سقف این طاق که توسط شهرداری آجر فرش شده است وفشار سنگینی آن به ستون طاق باعث ریزش باشد، که این موضوع نیز در حال بررسی بیشتر است.

افضلی با اشاره به اینکه پروژه صاروج پارس در محل گودال خشت مال های سابق درحال اجرا است اظهار کرد:علت دیگری که مطرح است اینکه بدلیل حذف مغازه های پشت این طاق ها درجوار پروژه صاروج پارس  وخالی شدن پشت این طاق ها علت فروریختن بنای طاق باشد.

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان گفت: در هر صورت این بنا متعلق به دوره پهلوی اول بوده ونیاز به تعمیراتی داشته است  وعلت ریختن آن هم اکنون توسط کارشناسان میراث در حال بررسی میدانی است.

وی از تعمیر این طاق تاریخی در آینده نزدیک خبرداد.

طاق  ضلع جنوبی میدان تاریخی توحید کرمان همزمان با زلزله 3.9ریشتری ظهر دیروز فروریخت وخسارت جزئی به برخی خودروهای پارک شده در کنار بنا وارد کرد.

انتهای پیام/ح

ریزش طاق میدان تاریخی توحید کرمان بررسی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار