نخستین جشنواره غذاهای محلی استان کردستان در هتل شادی سنندج برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛در بیست و هشتمین شب آذر ماه سال ۹۶ هتل شادی شهر سنندج میزبان نخستین جشنواره غذاهای محلی استان کردستان بود که به همت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری سنندج برگزار شد. 

جشنواره غذاهای محلی کردستان که با طعم موسیقی کردی و دف‌نوازی همراه بود مورد استقبال بانوان و آقایان آشپز استان قرار گرفت و آشپزان مختلفی از روستاها و شهرهای استان در این جشنواره حضور یافتند.

 همدم بایزیدی کشاورز نمونه اهل روستای تخته سنندج مسن‌ترین آشپز این جشنواره بود که با پخت چند نوع غذای محلی استان مورد تجلیل قرار گرفت.

 همت این بانوی کردستانی که به گفته‌ خود ۱۵ سال سابقه‌ آشپزی در مراسمات مختلف را دارد، منجر به جلب نظر مسوولان حاضر در مراسم شد و از سوی معاون اقتصادی استاندار کردستان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، از سوی دفتر فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس مبلغ یکصد هزار تومان و از سوی دفتر نماینده ولی فقیه سفر مشهد مقدس به وی و چهار فرزندش اهدا شد.

سارینا احمدی نیز کوچکترین آشپز این جشنواره با دریافت تندیس جشنواره و هدیه نقدی دفتر فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت.

 ادامه جشنواره با تجلیل از سه داور جشنواره گلرخ آدمی، گلشن فاتحی، آزاد محمدی و همچنین حامیان جشنواره از جمله مدیر هتل شادی، مسوول ناسا الکتریک، تلاشگران رستوران سکوریت، شرکت تعاونی زیورآلات سنتی شریعتی و معاونت امور جوانان ورزش و جوانان کردستان ادامه یافت.

حجت‌الاسلام مهدی فرزی مشاور عالی نماینده ولی فقیه استان کردستان نیز در این جشنواره بیان کرد: کردستان این توانایی را دارد که با استفاده از صنعت تولید و توزیع غذا یکی از قطب‌های پخت غذا در کشور باشد.

وی افزود: امید که در سال‌های آتی شاهد راه‌اندازی کارخانه‌ای برای تولید و توزیع غذای محلی استان کردستان در سنندج باشیم و به این شکل برای حفظ و نگهداری غذاهای محلی فرهنگسازی کنیم. 

برگزاری جشنواره ملی غذاهای محلی در شهرستان سنندج طی عید نوروز سال ۹۷ نویدی در این جشنواره بود که از سوی بهرام نصرالهی‌زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان مطرح شد بگونه‌ای که وی هزینه‌های این جشنواره ملی را برعهده گرفت.

بی‌تردید جشنواره غذاهای محلی استان کردستان آشتی خانواده‌های کردستانی با سفره‌های سنتی را در پی دارد و امید که زمینه ترویج و ماندگاری نام غذاهای محلی در استان کردستان فراهم شود.

انتهای پیام/ د م

برگزاری جشنواره ملی غذاهای محلی در شهرستان سنندج طی عید نوروز سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.