نخستین کنگره بزرگداشت استاد اخلاق مرحوم «سیدکاظم نعمت زاده» در خرمشهر برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛نخستین کنگره بزرگداشت استاد اخلاق و قرآن مرحوم «سیدکاظم نعمت‌زاده» 10دی‌ماه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار می‌شود.


برخی از چهره‌های محلی و استانی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران همچنین رزمندگان خرمشهری و شاگردان مرحوم «نعمت‌‌زاده» از مدعوین این کنگره هستند.


«سیدعلی اکبر»، «سیدحسین» و «سیداحمد» 3تن از برادران مرحوم «سیدکاظم نعمت‌زاده» هستند که در جریان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند اما بعد از سال‌ها همچنان مفقودالاثر ماندند، «سیدکاظم نعمت‌زاده» عموزاده شهید «سیدمحمدعلی جهان‌آرا» نخستین فرمانده سپاه خرمشهر و متولد 10دی‌ماه 1329 است.


تأسیس انجمن اسلامی معلمان هم‌زمان با پیروزی انقلاب اسلامی، نخستین مدیر جهاد سازندگی خرمشهر از سال 61 تا 64، نخستین مدیر آموزش‌وپرورش خرمشهر بعد از پایان جنگ تحمیلی از سال 67 تا 72، نخستین فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مسجد جامع خرمشهر، عضویت نخستین دوره شورای اسلامی شهر خرمشهر از سال 78 تا 82 و ریاست شورای شهر خرمشهر از سال 80 تا 82 برخی از سوابق «سیدکاظم نعمت‌زاده» هستند.


مرحوم «نعمت‌زاده» از مبارزان انقلابی، آزادگان و جانبازان خرمشهری است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و تا لحظه عروج ملکوتی یعنی 10 دی‌ماه 1383 پرچم‌دار اخلاق، فرهنگ و تعالیم انسان‌ساز بود، خرمشهری‌ها از دیرباز «سیدکاظم نعمت‌زاده» را با قرآن و مسجد جامع خرمشهر مأنوس می‌دانند، ایشان تا لحظه وفات به تعلیم قرآن در مسجد جامع خرمشهر می‌پرداخت، امروز نیز بسیاری از شاگردان وی به جایگاه‌های مناسب اجتماعی، تحصیلی و شغلی دست یافتند و در مناصب مختلف نیز حضور دارند.


انتهای پیام/د


برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت مرحوم «سیدکاظم نعمت زاده»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.