همایش‌های کاربردی و علمی باید جایگزین کنگره‌ها و سمینار ها‌ی کاسبکارانه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازشیراز؛ مهدی مخبری رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز گفت: ضروری است همایش‌های کاربردی و علمی جایگزین کنگره‌ها و سمینار‌های فرمایشی و کاسبکارانه شود، زیرا بسیاری از این کنگره‌ها و همایش‌ها هیچ دستاورد سودمندی برای مردم و جامعه ندارد.

وی بیان کرد: بسیاری از همایش‌ها و کنگره‌هایی که برگزار می‌شود نه تنها جنبه علمی، آموزشی و پژوهشی ندارند که بیشتر کاسبکارانه و فرمایشی است.

مخبری تصریح کرد:طبق قوانین جدید و مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دستورالعمل برگزاری همایش‌های علمی، پژوهشی، از این پس تنها کنفرانس‌هایی که در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) آی اس سی به ثبت رسیده و دارای اعتبار از نظر وزارت علوم هستند و تنها مقالات ارائه شده در کنفرانس‌ها و کنگره‌های نمایه شده در ISC دارای امتیاز پژوهشی است.

 وی ادامه داد: به استناد رتبه‌بندی آذرماه امسال پایگاه استنادی و اطلاعات علمی سیویلیکا، موسسه آموزش عالی زند در نیمه نخست سال تحصیلی با برگزاری بیش از ۴۰ نشست علمی، کارگاه آموزشی و رویداد‌های کارآفرینی در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف، موفق به کسب این عنوان در میان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور شد.

انتهای پیام/ت

همایش‌های کاربردی و علمی جایگزین کنگره و سمینار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.