به منظور جلوگیری از هرگونه اثرات سوء ناشی از فعالیت، طی اخطاریه ای، از ادامه فعالیت یک واحد آلاینده محیط زیست در آرادان ممانعت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ جواد شاه حسینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست آرادان با بیان اینکه در پی کنترل و پایش شبانه‌روزی ماه‌های اخیر کارشناسان محیط زیست از واحدهای صنعتی مستقر در آرادان یک واحد آلاینده علیرغم اخطاریه‌های زیست محیطی صادره به فعالیت توام با آلودگی هوا ادامه می‌دهد، گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه اثرات سوء ناشی از فعالیت، طی اخطاریه ای، از ادامه فعالیت این واحد ممانعت شد.


وی افزود: فعالیت این واحد صنعتی به دلیل عدم احداث تصفیه خانه و نبود نصب سیستم‌های کنترل آلاینده های هوا با انتشار بخارات هیدروکربنی و تخلیه پساب صنعتی خارج از حد استانداردهای زیست محیطی به اراضی طبیعی همراه بود که این واحد صنعتی آلاینده در آرادان تعطیل شد.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست آرادان با بیان اینکه فعالیت واحد یاد شده ضمن آلودگی هوا و خاک، موجبات اعتراض واحدهای صنعتی همجوار و شهروندان آرادان را نیز فراهم کرده بود، تصریح کرد: به استناد ماده۱۲ و ۱۵ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا ادامه فعالیت واحد منوط به خریداری، نصب و به کارگیری سیستم‌های کنترلی متناسب با ظرفیت تولید و احداث تصفیه خانه خواهد بود.


شاه حسینی اظهار داشت: ازعموم مردم تقاضا داریم چنانچه با واحدهای غیرمجاز و یا واحدهای دارای مجوز آلاینده مواجه شدند مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به صدور اخطاریه های لازم و پیگیری از سوی کارشناسان اقدام شود.


انتهای پیام / د


یک واحد صنعتی آلاینده در آرادان تعطیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.