مدیرکل دامپزشکی استان خراسان شمالی گفت : از آغاز دولت دوازدهم در استان ۷۱ هزار و ۳۷۵ کیلوگرم فرآورده دامی غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز عرضه استان خراسان شمالی ضبط شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ سید مهدی احمدی مدیرکل دامپزشکی استان خراسان شمالی گفت : از این میزان  ۳۸ هزار و ۳۹۱ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید معدوم و مابقی هم به مصرف مشروط صنعتی رسید.

وی تعداد کشتار دام سبک و سنگین را ۱۷۲هزار و ۱۷۰ رأس برشمرد و افزود : در این مدت ۷۶۱ هزار و ۴۴۰ کیلوگرم گوشت قرمز و چهار میلیون و ۹۳۶ هزار و ۱۵۸ کیلوگرم گوشت مرغ تولیدشده است.

احمدی از فعالیت سه مرغداری در سطح خراسان شمالی به‌منظور تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک خبر داد و تصریح کرد : تمایل و گرایش مردم برای مصرف این نوع گوشت‌ها افزایش پیداکرده است.

وی اظهار کرد : در این مدت یک هزار و ۲۴۷ مورد آزمایش‌های پایش غیر دامی انجام‌شده  و در این بازدیدها ۱۹۵ مورد فرآورده غیربهداشتی کشف شد ۵۴ مورد ارجاع به مراجع قضایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه سواد در خراسان شمالی که سامانه الکترونیکی ثبت اطلاعات و آمار واکسیناسیون دام است ، گفت : آزمایشگاه دامپزشکی استان به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/آ

کشتار 172 هزار و 170 راس دام سبک و سنگین در استان خراسان شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.