مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از افزایش ۲.۵ درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فیروز خدایی، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: در هشت ماهه نخست امسال میزان مصرف گازطبیعی در بخش‌های صنعتی، خانگی و تجاری در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲.۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: طی هشت ماه نخست سال ۹۶ بیش از ۵۹.۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و سایر مراکز استان مصرف شده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته در حدود ۵۱.۱ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های یاد شده مصرف شده بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: این میزان افزایش مصرف گاز در حالی ثبت شده است که در طی ۸ ماه سالجاری بیش از ۱۴ هزار مشترک شهری و روستایی و نیز ۲۰ واحد صنعتی به جمع مصرف کنندگان گاز طبیعی استان اضافه گردیده است.

خدایی در ادامه به آمار تفکیکی مصرف گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: از کل گاز دریافتی در طی این مدت حدود ۴۰ درصد در بخش خانگی و تجاری، ۵/۴۹ درصد در نیروگاه و ۵/۱۰ درصد توسط سی‌ان‌جی‌ها و سایر مشترکین صنعتی مصرف شده است.

وی تصریح کرد: شرکت گاز استان اردبیل هم اینک به بیش از ۴۴۰ هزار مشترک خدمات‌رسانی می‌کند که از این میزان ۳۳۱ هزار مشترک شهری و ۱۰۹ هزار مشترک روستایی هستند.

وی به آمادگی شبانه‌روزی کارکنان شرکت گاز استان بخصوص نیروهای امداد گاز جهت مقابله با شرایط بحرانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم مشترکین گرامی با پرداخت به موقع قبوض گاز مصرفی و مصرف بهینه از این نعمت خدادادی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شاهد رشد روز افزون شبکه‌گذاری در اقصی نقاط استان باشیم.

انتهای پیام/ح

افزایش میزان مصرف گاز طبیعی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.