قائم مقام رئیس و معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان از تدوین سند سلامت اجتماعی دانشگاه خبر داد.

سند سلامت اجتماعی دانشگاه تدوین می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رشید حیدری‌مقدم، قائم مقام رئیس و معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر تدوین سند سلامت اجتماعی دانشگاه اظهار داشت: امروزه سلامت اجتماعی به عنوان یکی از ابعاد سلامت در کنار سلامت جسمی، روانی و معنوی نقش و اهمیت گسترده ای پیدا کرده است. به گونه ای که دیگر سلامتی تنها عاری بودن از بیماری های جسمی و روانی نیست بلکه چگونگی عملکرد انسان در روابط اجتماعی و چگونگی تفکر وی از اجتماع نیز به عنوان معیارهای ارزیابی سلامت فرد و در سطح کلان جامعه به شمار می‌رود.

 وی افزود: فقدان سلامت اجتماعی، حاصل عدم جذب افراد در چارچوب های اجتماعی و در نتیجه عدم جامعه پذیری صحیح آنهاست. بنابراین سلامت اجتماعی عامل مهمی در کنترل آسیب ها و مسائل اجتماعی و حفظ نظم اجتماعی و در نهایت تأمین امنیت اجتماعی است.

 قائم مقام رئیس دانشگاه گفت: ارتقای سلامت اجتماعی بدون همکاری و مشارکت مردم و نهادها و دستگاه‌های گوناگون دخیل در سلامت امکان پذیر نخواهد بود بنابراین بر همین اساس و در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه کشور و اولویت‌های اجرایی برنامه‌های وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور رصد، مدیریت و مطالبه اصلاح مؤلفه‌های اجتماعی برای پیشگیری از تهدیدها به ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی سلامت و اولویت‌های مداخله‌ای شامل توسعه سازمان‌های غیردولتی و خیریه با انگیزه و مسئولیت اجتماعی در حوزه سلامت و با درنظر گرفتن رویکرد مشارکت مردم و همکاری‌های بین‌بخشی برای اجتماعی کردن سلامت، سند سلامت اجتماعی دانشگاه با همکاری مراکز تحقیقاتی، اندیشگاه سلامت و دستگاه‌ها وسازمان‌های مرتبط در حال تدوین است.

انتهای پیام/ ش

تدوین سند سلامت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.