معاون وظیفه عمومی استان سمنان از طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب به‌صورت اعمال محدودیت‌های اجتماعی در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ حسن رستمیان معاون وظیفه عمومی استان سمنان گفت : با توجه به مفاد قانونی درباره افراد مشمول خدمت که اکنون به هر دلیلی غیبت دارند طرح‌هایی برای برخورد با افراد مشمول خدمت در سطح استان اجرایی می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه سازمان نظام‌وظیفه قاطعان با این افراد برخورد می‌کند تصریح کرد: با توجه به قوانین خدمت وظیفه عمومی افراد ذکور تا زمان مشخص نشدن وضعیت خدمت نمی‌توانند از تسهیلات دولتی و استخدام شدن در مراکز دولتی بهره‌مند شوند.


معاون وظیفه عمومی استان سمنان تصریح کرد: تسهیلات دولتی اعم از دریافت وام از محل بانک‌های دولتی، صدور پروانه و مجوز برای کسب‌وکار آزاد و کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای افراد مشمول غایب ممنوع است.


وی بابیان اینکه افراد متخلف در این عرصه مجازات سنگینی را پرداخت می‌کنند اذعان کرد: چنانچه شخصی بدون توجه به این قوانین اقدامی را خلاف قانون انجام دهد برای نخستین بار موظف به پرداخت هزینه سالانه یک سرباز به نظام‌وظیفه است.


رستمیان با اشاره به اینکه این نرخ با توجه به قانون بودجه سالانه تعیین و پرداخت می‌شود بیان کرد: تکرار این تخلف برای دومین بار علاوه بر جریمه سه ماه انفصال‌ازخدمت را نیز برای شخص خاطی به همراه دارد.


وی ابراز داشت: جریمه متخلفانی که بیش از 3 بار در این عرصه دچار تخلف شوند انفصال‌ازخدمت دولتی است.


معاون وظیفه عمومی استان سمنان بابیان اینکه استخدام مسئولان در تمامی مراکز دولتی و وابسته به دولت و مؤسسات خصوصی ممنوع است اعلام کرد: این افراد تنها در صورت ارائه کارت معافیت دائم و یا کارت پایان خدمت می‌توانند استخدام شوند.

 

انتهای پیام / ه

 

جزئیات اجرای طرح برخورد با مشمولان غایب در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.