نروژ به عنوان نخستین کشور پشتیبانی از رادیو FM را خاتمه داد تا در ادامه رادیو را فقط با امواج دیجیتال ارائه کند.

نروژ به عنوان نخستین کشور پشتیبانی از رادیو FM را خاتمه دادبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروزه شاید رادیو اف ام (FM) اهمیت و کاربرد گذشته را در بین مردم نداشته باشد و بیشتر در خودرو ها و وسایل نقلیه مورد استفاده باشد. در همین زمینه طبق اخبار منتشر شده از نروژ امواج رادیویی اف ام دیگر از سوی رسانه ملی این کشور پشتیبانی نمی شود.

از مدت‌ها قبل دولت نروژ درباره این تصمیم خود سخن گفته بود و زمان اجرای رسمی و توقف کامل ارسال امواج رادیویی اف ام را تا پایان سال میلادی 2017 اعلام کرده بود.

این تصمیم نروژ باعث خواهد شد تا  نام این کشور به عنوان نخستین کشوری که ارسال امواج رادیوی اف ام را متوقف کرده است ثبت گردد. نروژ با این تصمیم قصد دارد تا از امواج آنالوگ کوچ کرده و ارسال دیجیتال شبکه های رادیویی را در دستور کار قرار دهد. لازم به ذکر است که کشور نروژ از سال 1995 از پخش صوتی دیجیتال برای مصارف گوناگون استفاده می کند. پخش صوتی دیجیتال حق انتخاب به مراتب بیشتری به کاربران داده و کیفیت صدای بسیار بالاتری را به آنان تقدیم می‌کند.

گفتنی است؛ در دسته‌بندی امواج رادیویی، بسته به میزان فرکانس مورد استفاده، دسته‌بندی‌های مختلفی شامل اچ اف، وی اچ اف ، ای ام و  اف ام و... انجام گرفته است.

انتهای پیام/

پایان پخش رادیو به صورت FM در نروژ

برچسب ها: رادیو ، رادیو اف ام ، fm ، نروژ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.