رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان اراک از تکمیل شبکه فاضلاب شهر اراک در نیمه اول سال ۹۷ خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سعید سرآبادانی رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان اراک با بیان اینکه ۹۵ درصد از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر اراک به وسعت ۹۵۰ کیلومتر انجام شده است گفت: از مجموع عملیات عمرانی شبکه فاضلاب اراک ۵۰ کیلومتر باقیست که در نیمه نخست سال آینده به پایان می‌رسد.

سرآبادانی با اشاره به اینکه با اتمام این طرح شهر اراک به عنوان نخستین کلانشهر مجهز به سیستم جمع آوری فاضلاب معرفی شود افزود: اراک جزء اولین کلانشهر‌هایی است که عملیات جمع آوری شبکه فاضلاب درآن پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: عملیات شبکه فاضلاب اراک از سال ۷۶ آغاز شده و تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد شبکه‌های اصلی و فرعی، هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای ساخت تصفیه خانه با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰ لیتر ورودی هزینه شده و هزار انشعاب فاضلاب برای مشترکان تامین شده است.

رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان اراک با بیان اینکه در اجرای طرح جمع آوری شبکه فاضلاب اراک ۱۸ مخزن با ظرفیت ۱۱۸ هزار مترمکعب در نظر گرفته شده است ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب اراک با کیفیت خروجی مناسب در ۲ بخش کشاورزی و صنعت شامل ۴۰۰ لیتر برای فضای سبز شهرداری و ۲۰۰ لیتر نیز برای شهرک صنعتی خیرآباد اختصاص داده شده است.

انتهای پیام / ج

تکمیل ۹۵ درصدی شبکه فاضلاب اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.