شاعری در نطق میان دستور:

جبهه مقاومت، آمریکا را از تصمیم غلط خود درباره بیت‌المقدس پشیمان خواهد کرد

نماینده بهشهر گفت:بیت‌المقدس به زودی به دامان مسلمانان بازخواهد گشت و جبهه مقاومت، آمریکا را از تصمیمش پشیمان می‌کند.

جبهه مقاومت، آمریکا را از تصمیم غلط خود درباره بیت‌المقدس پشیمان خواهد کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌محمد‌ شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در نطق میان دستور  در صحن علنی مجلس اظهار کرد: قدس شریف مظهر عزت و مقاومت مسلمانان است و به دولت بی خرد آمریکا و صهیونیست‌ها اعلام می‌کنم به زودی بیت‌المقدس به دامان مسلمین جهان بازخواهد گشت و  جبهه مقاومت، آمریکا را از تصمیم غلط خود پشیمان خواهد کرد.

شاعری با بیان اینکه مهمترین چالش کشور مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان است، گفت: با توجه به سیاست‌های مقام معظم رهبری وظیفه دولت حمایت از تولید داخل، تنظیم بازار و رونق کسب و کار با هدف ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال بود اما با مرور برخی رخدادها در کشور می‌توان عملکرد دولت را در حمایت از تولید و ایجاد اشتغال مورد قضاوت داوری قرار داد.

نماینده مردم بهشهر ادامه داد: در سال جاری حدود 5 میلیون تن مرکبات در کشور تولید شد، که 20 درصد آن مازاد بر نیاز داخل بود و باید به خارج از کشور صادر می شد اما تاکنون این هدف محقق نشده و اکنون قیمت فروش مرکبات با هزینه تولید آن سر به سر شده و این امر باعث دلسردی کشاورزان است.

وی بیان کرد:‌ علی رغم تولید دو میلیون و 300 هزار تن برنج در کشور و واردات بیش از یک میلیون تن که برای مصرف یک سال کشور کافی است متأسفانه زمزمه‌های واردات برنج همچنان به گوش می‌رسد و این رفتار غلط باعث ایجاد رکود شدید در بازار برنج شده است.

شاعری خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم که باید هر سال به میزان نرخ تورم همان سال توسط بانک مرکزی افزایش می‌یافت متأسفانه در سال گذشته این قانون نادیده گرفته شد و علی رغم تورم 10 درصدی تنها شاهد دو درصد افزایش قیمت تضمینی خرید گندم بوده‌ایم.

نماینده مردم بهشهر اظهار کرد: ادامه این روند تهدیدی جدی برای روند خودکفایی گندم خواهد بود همچنین این روند برای خودکفایی در محصول سیب زمینی، سیب درختی، ذرت و... ادامه دارد.

وی با اشاره به بازار خودرو گفت: از تیر ماه سال جاری سامانه بسته شده و جنگ روانی همچنان ادامه دارد و گفته شده امروز و فردا سامانه برای واردات با تعرفه جدید باز خواهد شد در حالی که هنوز این امر محقق نشده است.

شاعری یادآور شد: حدود 50 الی 60 درصد افزایش قیمت خودرو گزارش شده حال این سوال مطرح است که تراکم بازار خودرو را چه کسی ساماندهی می‌کند؟

نماینده مردم بهشهر تصریح کرد: این موضوع نشانه آن است که دولت راهبرد درستی در تنظیم بازار و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات ندارد.

وی افزود: قانون تنفس جنگل با هدف صیانت از منابع طبیعی کشور در سال 95 به تصویب مجلس رسید اما این موضوع به دلیل صدور بخش‌نامه فرا قانونی وزیر جهاد و کشاورزی باعث نگرانی کارگران و کارکنان طرح جنگلداری از احتمال تعطیلی واحدهای صنعتی شده است.

شاعری ادامه داد: وزارت کشاورزی باید قانون تنفس جنگل را صرفا طبق برنامه ششم اجرایی کند تا ضمن صیانت از منابع طبیعی از بیکاری کارگران و کارکنان واحدهای صنعتی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار