عضو مجلس اعلای عراق گفت: الحشد الشعبی یک نهاد رسمی است که ضوابط و قوانین عراق بر آن حاکم است.

الحشد الشعبی باقی مانده و منحل نخواهد شدبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ باقر الزبیدی از اعضای مجلس اعلای عراق تاکید کرد که نیروی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) تا نابودی کامل تروریست‌های داعش منحل نخواهد شد.

 وی در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد: هم اکنون عناصر داعش بطور مخفیانه و مسلح در چهار استان عراق فعالیت زیرزمینی انجام می‌دهند.

به گفته الزبیدی، داعشی‌ها هنوز به صورت زیرزمینی فعالیت‌های مسلحانه خود را در استان‌های دیاله، موصل، کرکوک و الأنبار ادامه می‌دهند.

عضو مجلس اعلای عراق درباره نظر مرجعیت عالی عراق در خصوص آینده الحشد الشعبی گفت: این نیروها یک نهاد ملی هستند که پس از فتوای آیت‌الله العظمی علی سیستانی، تشکیل شدند و کسانی که به انحلال بسیج مردمی عراق فکر می‌کنند، یک دستاورد راهبردی را به خطر می‌اندازند که در آینده قابل جبران نیست و تنها به طرح های تکفیری فرصت فعالیت می‌دهد.

الزبیدی ادامه داد: الحشد الشعبی یک نهاد رسمی است که ضوابط و قوانین عراق بر آن حاکم است و همانند سایر دستگاه های مبارزه با تروریسم و سازمان‌های اطلاعاتی، تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح کشور قرار دارد.

وی افزود: الحشد الشعبی باقی خواهند ماند و منحل نخواهد شد، چرا که جهاد کفائی هنوز تمام نشده و دست کم تا 10 سال آینده و زمان نابودی داعش‌هایی که اکنون به صورت زیرزمینی فعالیت دارند، باقی خواهد ماند.

الزبیدی تصریح کرد: مبارزه با تروریسم باید با خشکاندن منابع انسانی و رسانه ای آن همراه باشد و این کار نیازمند طرح ها و برنامه ریزی های بررسی شده است.

گفتنی است با پیشروی تروریست‌های داعش و اشغال چند شهر عراق، مرجعیت شیعه این کشور به منظور مقابله و رفع خطر این گروه، فتوای جهاد علیه تروریست‌ها را صادر کرد. به دنبال این فتوا، گروه‌های مردمی با همراهی ارتش عراق ضد نیروهای تروریستی سلفی به مقابله پرداختند و مناطق اشغال شده را آزاد کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار