شورای فرهنگ عمومی در بخش سیروان شهرستان سنندج با حضور مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کردستان و بخشدار بخش سیروان برای اولین بار راه اندازی شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رحمان غریبی، مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کردستان در نشستی با بخشدار بخش سیروان سنندج که به منظور ایجاد و راه اندازی شورای فرهنگ عمومی در این بخش تشکیل شد، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید تلاش کند که فرهنگ ناب اسلامی را در جامعه تقویت کند.

وی، در این دیدار ابتدا ضمن احصا و بیان پتانسیل ها و ظرفیت های قابل وصف فرهنگی بخش مزبور افزود:  کار فرهنگ به هیچ وجه در کوتاه مدت جواب نمی دهد و امیدواریم با تلاش همه بخش ها در سطح کشور بتوانیم فرهنگ دینی مترقی و قابل قبول و تاثیرگذاری را به جهان معرفی کنیم.

غریبی ضمن تقدیر و تشکر از دغدغه های فرهنگی بخشدار بخش سیروان، نسبت به ایجاد شورای فرهنگ عمومی، این حرکت را اولین تاسیس شورا در بخش های استان دانست و افزود: توجه به فرهنگ عمومی و شاخص های فرهنگی برای پیشبرد امور اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از جمله نیاز های هر جامعه ای است.

مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کردستان همچنین بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی به منظور سازماندهی، نظارت و نیز احصا فرهنگ منطقه و باورهای فرهنگی مردم این دیدار و و نیز تعمیم و تعمیق مسایل فرهنگی تشکیل شده است.

بخشدار بخش سیروان سنندج نیز در ادامه این نشست، ضمن خیرمقدم به هیئت اعزامی از شورای فرهنگ عمومی استان، به بیان توانایی های فرهنگی این بخش پرداخت.

ایرج فرد، با اشاره به مدیریت فرهنگی در بخش های مختلف فرهنگی روستاهای حومه، عنوان کرد: مدیریت ۱۲ هزار نفر در ویژه برنامه عید نوروز فقط در چنین منطقه ای می تواند اتفاق بیفتد.

در این دیدار فعال فرهنگی شاعر و نویسنده نیز ضمن خرسندی از این موضوع به بیان ظرفیت های فرهنگی در منطقه پرداخت.

انتهای پیام/م

آغاز به کار شورای فرهنگ عمومی در بخش سیروان سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.