مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: مدارای اجتماعی از اصول تبلیغ و کارفرهنگی به شمار می‌رود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان ظهر امروز در نشست صمیمانه فعالان فرهنگی که به منظور بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی استان کردستان در سالن کوثر مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، گفت: یکی از اصول تبلیغ و کار فرهنگی مدارای اجتماعی است و هرجامعه‌ای به میزان مناسبی به مدارای اجتماعی نیازمند است تا بتواند در پناه آن به سامان اجتماعی برسد.

 وی افزود: در جوامعی که مدارای اجتماعی وجود ندارد یا میزان آن پائین است شاهد افزایش خشونت، درگیری، تضاد و کشمکش هستیم که مسائل اجتماعی به شدت تهدید می‌کند.

کرمی خاطر نشان کرد: در جوامعی مانند دانشگاه تاجیکستان که گروههای قومی، مذهبی، نژادی و زبانی در آن زندگی می‌کنند احتمال کمرنگ شدن مدارای اجتماعی وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به علل وجود تعامل اجتماعی یادآور شد: عدم تعامل اجتماعی با دیگران و البته آسان‌گیری برای خود چند علت دارد که عدم شناخت کافی و منطقی به انسان و ویژگی آنها از جمله این علت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به امور تاریخی و فراتاریخی و توجه به پیشینه و تاریخ یک ملت نیز در کمرنگ شدن مدارای اجتماعی اثرگذار است، اضافه کرد: شناخت تاریخ یک قوم در برنامه‌ریزی فرهنگی بسیار موثر است.

کرمی گفت: از موانع و مشکلات در حوزه فرهنگی عدم پذیرش تکثر در باورها و ارزش‌هاست و باید بپذیریم باور و اعتقاد انسان‌ها برایشان ارزشمند است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان افزود: بی‌توجهی به باور و ارزش دیگران جنگ هفتاد و دو ملت را راه می‌اندازد هرچند طرف مقابل نباید فکر کند که حق مطلق است و همه باید به او احترام بگذارند و در صورت لزوم به صورت اخلاقمدارانه و با رعایت موازین انسانی خود را در معرض نقادی و بررسی هم قرار بدهند.

انتهای پیام/ د م

بی‌توجهی به باور و ارزش دیگران جنگ هفتاد و دو ملت راه می‌اندازد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.