رئیس دانشگاه پیام نور مطرح کرد:

نقش دانشگاه پیام نور در اقتصاد مقاومتی‌ و طرح آما‌یش آموزش عالی

زمانی گفت: افزایش سطح کیفی دانشگاه پیام نور و اجرای اقتصاد مقاومتی از اقدامات مهم در دانشگاه پیام نور است.

نقش دانشگاه پیام نور در اقتصاد مقاومتی‌ و طرح آما‌یش آموزش عالیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی‌ رئیس دانشگاه پیام نور صبح امروز در مراسم تکریم و معار‌فه رؤسای دانشگاه‌های پیام نور که در ساختمان مرکزی برگزار شد‌، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور در برهه‌ای از زمان‌ که کشور‌ نیازمند  گسترش آموزش عالی بود به عنوان یکی از زیرنظام‌های موجود در وزارت علوم توانست‌ کارهای خوبی را انجام دهد و امروزه این مرکز آموزشی دارای پتانسیل و ظرفیت‌ بالایی است.

 وی بیان کرد: دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم امروزه در سراسر دنیا از جمله کشورمان مطرح است و مرکز آموزشی پیام نور با پشتوانه‌ علمی و نیروی انسانی باید بتواند جایگاه خودش را در نظام آموزش‌ عالی کشور تقویت کند که این کار‌ بر اساس‌ و بر مبنای اصول تعریف‌ شده‌ امکان‌پذیر است‌.

لزوم واگذاری‌ مسئولیت‌ به مراکز دانشگاه پیام نور

زمانی با بیان اینکه برای رسیدن‌ به اهداف‌ از پیش تعیین شده دانشگاه پیام نور باید تأکیدات مقام عالی وزارت انجام شود، عنوان کرد: همکاران ما در دانشگاه پیام نور از نظر علمی در سطح‌ خوبی برخوردارند‌ و دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از زیرنظام‌های کشور در حوزه آموزش‌های غیر‌حضوری است که باید جایگاهش‌ به عنوان یک مرکز آموزش مجازی و از راه دور تقویت شود و در این راستا در جهت فراهم شدن بسترها‌ و زیرساخت‌های لازم تلاش‌های خوبی تا به امروز صورت گرفته است.

 رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه‌ با انجام کار کارشناسی دقیق ارتقای‌ جایگاه دانشگاه پیام نور تقویت می‌شود، اظهار کرد: رعایت انضباط‌ و قوانین‌ و بالا بردن سطح کیفی فعالیت‌های آموزشی و همچنین اجرای اقتصاد مقاومتی و مراقبت از بیت‌المال از جمله اقدامات مهم و اولویت‌دار دانشگاه پیام نور مانند سال‌های گذشته است‌ و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها سعی می‌شود تا آموزش‌های مجازی با تکیه بر فناوری‌های اطلاعات توسعه‌ پیدا کند.

 وی با بیان اینکه با تکیه بر فناوری اطلاعات، روش‌های نوین پیاده‌سازی و اجرا می‌شود، ادامه داد: مطالب علمی و مقالات باید در مرزهای‌ دانش حرکت کنند و مسائل پژوهشی نیز در همین راستا باید اصلاح شود‌.

 زمانی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور امروز بیش از 4 هزار عضو هیئت علمی دارد و باید همه مأموریت‌ها مشخص‌ و پژوهش‌ها جهت‌گیری شود، عنوان کرد: دانشگاه پیام نور باید به واحدها‌ واگذار‌ شود و رؤسای‌ استان‌ها  برای آن سیاست‌گذاری و بر آن نظارت‌ کنند و بخش مرکزی باید فقط در کارها نظارت داشته باشد.

 وی یادآور شد: در دانشگاه پیام نور همه فعالیت‌ها باید‌ ارزش‌ هم‌افزایی داشته باشد و برای انجام کارها‌ از صاحب‌نظران و کارشناسان مشورت‌ بگیرند‌.

 

انتهای پیام/

 

اظهارات رئیس دانشگاه پیام نور در معار‌فه رؤسای دانشگاه‌های پیام نور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار