مهدی رسولی عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفتوگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد رسیدگی به مساله آسیب های اجتماعی گفت: تولید دانش ورفع نیازهای جامعه از ضروریاتی است که باید دانشگاهها در عرصه آن پیشگام شوند تا با نگاه عالمانه بتوانیم مشکلات اجتماعی رابرطرف کنیم
وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت دانشگاهها، تربیت دانشجویان به عنوان نسلی که با مهارت افزایی در رفع مشکلات میکوشند از ضروریتهایی است که باید در صدد آن باشیم.
رسولی گفت: شناسایی ضرورتهای دانشگاههایی که به تربیت رشتههای مشاوره و روانشناسان میپردازند وارتقای مهارتهای دانش آموختگان میتواندبه رفع آسیبهای اجتماعی که یکی از منویات مقام معظم رهبری است ؛کمک کند.
این عضو هیئت علمی بیان کرد: نباید نگاه برخی از مشاوران و روانشناسان در کسب تحصیل رشتههای مشاوره و روانشناسی کسب مجوز و پروانه کلینیکهای باشدبلکه باید بدانیم اخلاق حرفهای نیز یکی از موضوعاتی است که در بحث روانشناسی، مشاوره و مددکاری باید لحاظ شود، زیرا مشکلات و آسیبهای اجتماعی کشور ما میطلبد تا دانشگاهها به صورت کیفی کار کنند و در صدد رفع مشکلات بکوشند.
رسولی اظهار کرد: دانشگاههای کشور اگر به سمت تولید دانش و علم کاربردی که به رفع نیازهای جامعه میانجامد گام بردارند شاهد رفع بسیاری از مشکلات کشور خواهیم بود.
وی گفت: هزینهای که برای تربیت دانشجو، حقوق اساتید ودانشگاهیان صرف میشود موضوع مهمی است که در اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه کنیم و اگر تربیت این گروهها در راستای حل مشکلات جامعه باشد میتوانیم بگوییم بسیاری از هزینههای سلامت اجتماعی در جامعه کاسته میشود.
این استاد دانشگاه افزود: سالانه تعداد زیادی از دانشگاههای کشور ما فارغ التحصیلان مشاوره، روانشناسی و مددکاری را روانه جامعه میکنند که باید این گروهها در عرصه آموزش و پیشگیری بکار گرفته شوند.
وی یادآور شد: سهم دانشگاهها در رفع مشکلات جامعه موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده و امیدواریم متولیان آموزش عالی کشور با همکاری دانشگاهیان این مهم را بازنگری کنند.
انتهای پیام/