مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: اگر مشارکت بین بخشی در کنار توانمندی پزشکان دیده شود شاهد توسعه توریسم درمانی خواهیم بود.

توسعه توریسم درمان نیازمند مشارکت بین بخشی / توانمندی محققان ناباروری در کشوربهزار قربانی مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی ابن سینا درگفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فعالیت در حوزه ناباروی عنوان کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی با توجه به گسترش مراکز ناباروری، توانمندی محققان و روش‌های نوین درمانی شاهد کاهش آمار تعداد زوج‌های نابارور در کشور هستیم.

وی افزود: در گذشته درمان ناباروری به صورت جامع نبود و تنها زنان به مطب‌های زنان و زایمان می‌رفتند و  بحث همسر مغفول می‌ماند و مسائل ایمونولوژی و ژنتیک نیز مورد بحث و بررسی قرار نمی‌گرفت اما امروزه در مراکز ناباروری تیم پزشکی به ارائه خدمات به زوجین می‌پردازند.

قربانی اظهار کرد: اکنون مراکز ناباروری به صورت جامع مباحث اورولوژی، جنین شناسی، داخلی و رشته‌های مرتبط‌ را دارا هستند و ارزیابی جامعی صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: حدود دو میلیون زوج نابارور در کشور داریم اما آمارها صحت کافی را ندارد زیرا بسیاری از زوجین واژه ناباروری را قبول ندارند، بیماری خود را مخفی می‌کنند و در آمارها مشارکت نمی‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه به همت وزیر بهداشت و همچنین توانمندی محققان کشور در عرصه ناباروری و نازایی تعداد مراکز نازایی در کشور بیشتر شده و می‌توانیم بگوییم اکثر استان‌ها مراکز نازایی دارند و با وجود مراکز نازایی در اقصی نقاط کشور بیماران سرشکن می‌شوند و می‌توانند در  شهرهای خود بهترین خدمات را دریافت کنند.

قربانی اظهار کرد: طی یک دهه گذشته تعداد مراکز نازایی به 70 مرکز رسیده است و در بهار امسال نیز 10 مرکز ناباروری به صورت آنلاین توسط وزیر بهداشت افتتاح شده که یکی از مراکز معتبر در کرج است و توسط پژوهشگاه ابن سینا پوشش داده می‌شود.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا ضمن اشاره به درمان‌های نوین IVF و درمان‌های نوین و جامع ناباروری افزود: توانمندی محققان کشور به گونه‌ای است که می‌توانیم بگوییم در حوزه پزشکی کمبود پزشک و امکانات را نداریم و آمار هموطنان خارج از کشور و خارجی‌های داخل کشور به کلینیک‌های نازایی و ناباروری ایران بیانگر کادر پزشکی مجرب و تجهیزات پزشکی و می توان گفت در خاورمیانه  سرآمدهستیم.

وی گفت: توانمندی محققان می‌طلبد که جذب توریسم که نوعی مهارت است را یاد بگیریم زیرا مبتدی هستیم و توریسم درمانی نیازمند کار تیمی است که باید درمان، گردشگری، حمل و نقل و هواپیمایی دست به دست هم دهند تا شاهد ارتقای سلامت باشیم.

 شرکت‌های توریستی با مراکز پزشکی تعامل قوی ندارند

قربانی یادآور شد: شرکت‌های توریستی و انتقال مسافر و مراکز  پزشکی تعامل قوی ندارند و در این عرصه مبتدی هستیم که اگر این تعامل بیشتر شود و سرگردانی بیماران بیشتر شود می توانیم شاهد ارز آوری حوزه پزشکی و ارتقای اقتصاد سلامت باشیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار