رییس پارلمان کردستان عراق: شرایط لازم برای برگزاری همه‌پرسی جدایی فراهم نبود

یوسف محمد اعلام کرد شرایط لازم برای برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق فراهم نبود.

رییس پارلمان کردستان عراق: شرایط لازم برای برگزاری همه‌پرسی جدایی فراهم نبودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی یورونیوز، یوسف محمد -- رئیس پارلمان کردستان عراق --گفت شرایط لازم برای برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان فراهم نبود.

یوسف محمد در جریان برگزاری کنفرانسی با عنوان «آینده خاورمیانه پس از همه پرسی کردستان استقلال در کردستان عراق» در پارلمان اروپا افزود مسئولان منطقه اقلیم کردستان اجازه کار دموکراتیک به نمایندگان پارلمان کردستان و احزاب مختلف را نمی دهند. همچنین باید گفت این رهبران به جنبه های سیاسی، اقتصادی و نظامی برگزاری همه پرسی و عواقب آن در منطقه توجهی نکرده اند.

رئیس پارلمان کردستان عراق در پاسخ به سوال زمان نامناسب این همه پرسی گفت «از لحاظ اقتصادی، دیپلماتیکی و سیاسی آمادگی لازم برای برگزاری همه پرسی استقلال در کردستان عراق را نداشتیم. زمان همه‌پرسی و وقت آن هنوز فرا نرسیده بود. از سوی دیگر ما اگر بخواهیم یک دولت مقتدر باشیم باید به همبستگی میهنی توجه کنیم. پارلمان باید بتواند کار خود را انجام دهد. این آماده سازی ها نبود به همین خاطر دیدیم که به یک دیوار دیگر برخورد کردیم که خراب تر از دیوارهای دیگر بود.»

وی درباره آینده همکاری ها با دولت مرکزی عراق تصریح کرد «تاریخ اثبات کرده است که نمی توان با راه حل نظامی مشکلات میان کردستان و دولت مرکزی عراق را حل کرد و باید سعی کنیم با مذاکره و گفتگو این مشکلات حل شود. دولت عراق برای برخی از بحران ها دستورات کارآمدی را پیش بینی کرده است. می توان این دستورالعمل ها را به کار بست. بعد از آن به وضع پیچیده ای که در مناطق مرزی بین اقلیم کردستان و مناطق دیگر در عراق وجود دارد باید رسیدگی شود. به ویژه مسائل باید در استانداری کرکوک و شهرهای شنگال و مخمور و خرماطو به روش های مسالمت آمیزی حل شود. باید برای حل مشکلات به راهکارهای صلح آمیز برگردیم.»

انتهای پیام/

اختلافات میان اقلیم کردستان و بغداد باید با گفتگو حل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار